خبرگزاری کار ایران

حفاری و تکمیل بیش از ۷۰۰ حلقه چاه نفت و گاز در دولت یازدهم

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۶۹۵

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از حفر و تکمیل ۷۰۹ حلقه چاه نفت و گاز به دست کارکنان این شرکت طی چهار سال فعالیت دولت یازدهم خبر داد.

به گزارش ایلنا، حیدر بهمنی با بیان این‎که صنعت حفاری کشور طی چهار دهه گذشته روند رشد، توسعه و بالندگی را طی کرده است، افزود: گواه این مدعا حفاری افزون بر چهار هزار و ۳۰۰ حلقه چاه نفت و گاز در این مدت است که از این میان، ۷۰۹ حلقه چاه در چهار سال اخیر حفاری شده و نقشی بسزا در افزایش تولید و تحقق برنامه‎های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران ایفا کرده است.

بهمنی با بیان این‎که متراژ حفاری در چهار سال اخیر یک میلیون و ۳۲۹ هزار متر بوده است، ادامه داد: از این میان، ۱۹۴ هزار و ۷۱۴ متر چاه به روش جهت‎دار و افقی حفاری شده که نسبت به حفاری عمودی دارای پیچیدگی‎ و نیازمند به تخصص بیشتری است.

ارائه ۳۴ هزار مورد خدمات فنی و تخصصی

وی این میزان حفاری جهت‎دار و افقی را از موفقیت‎های متخصصان و کارکنان شرکت ملی حفاری ایران عنوان کرد و گفت: ارائه خدمات توامان فنی و تخصصی با عملیات حفاری، از نقاط قوت این شرکت است و در دولت یازدهم، کارکنان ملی حفاری موفق به انجام حدود ۳۴ هزار مورد خدمات فنی و تخصصی شده‎اند.

بهمنی با اشاره به این‎که برای شتاب بخشیدن به تعهدها در این بخش چهار مدیریت خدمات فنی حفاری، خدمات ویژه حفاری، سیمان و انگیزش چاه و عملیات ویژه حفاری ایجاد شده است، گفت: تقویت بخش خدمات فنی و تخصصی همزمان با توسعه ناوگان حفاری در خشکی و دریا در دستور کار شرکت ملی حفاری قرار دارد و تامین نیازهای داخلی و ارائه خدمات به دیگر کشورهای نفتخیز منطقه و صدور دانش فنی مورد توجه است.

وی حضور این شرکت در پروژه‎های کلید در دست (EPDS) را نشانه توانمندی این سازمان در مدیریت و اجرای یک پروژه حفاری از صفر تا صد قلمداد کرد و افزود: حفاری ۱۱۶ حلقه چاه‎ نفت و گاز در میدان‎های مشترک یاران جنوبی، آذر و فازهای یک، ۱۴ و ۱۷ و  ۱۸ میدان گازی مشترک پارس جنوبی، از پروژه‎های اجرا شده و یا در دست اجرای شرکت ملی حفاری طی چهار سال اخیر بوده است.

حفر و تکمیل بیش از ۴۰ حلقه چاه در آزادگان جنوبی

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران به حفر و تکمیل  ۳+۴۰ حلقه چاه به متراژ ۱۵۴ هزار و ۵۹۷ متر در میدان نفتی آزادگان جنوبی و تحویل نهایی آن به شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) به عنوان مجری طرح اشاره کرد و گفت: حفاری ۲۰ حلقه چاه دیگر از سوی ملی حفاری در این موقعیت با کاربست پنج دستگاه حفاری در حال اجراست.

وی با بیان این‎که شرکت ملی حفاری ایران با برخورداری از ۱۷ هزار نیروی انسانی کارآمد و افزون بر ۷۰ دستگاه حفاری، هم اکنون بخش عمده عملیات حفاری در سطح کشور را برعهده دارد، بر ضرورت توجه ویژه به آموزش کارکنان در سطوح مختلف اشاره کرد و افزود: مبحث آموزش و پرورش نیروهای متخصص به عنوان یک اولویت در این شرکت دنبال می‎شود و محور، آموزش‎های تخصصی نوین در صنعت حفاری است.

بومی‎سازی ۲۰ هزار قطعه کاربردی صنعت حفاری

بهمنی در ادامه با اشاره به این‎که در سال‎های اخیر پیشرفت‎های قابل توجهی در بومی‎سازی صنایع و تجهیزات حفاری حاصل شده است، ادامه داد: تا پیش از تاسیس شرکت ملی حفاری ایران، مدیریت و اجرای عملیات حفاری و خدمات جانبی از سوی ۴۶ شرکت خارجی انجام می‎شد؛ اما امروز صنعت حفاری در ایران از لحاظ تخصصی بومی شده و توانایی ساخت بخش زیادی از قطعات و تجهیزات این صنعت وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: در صنعت حفاری ۳۳ هزار قطعه کاربردی و پرمصرف وجود دارد که در سال‎های اخیر به همت و تلاش سازندگان و صنعتگران داخلی، شرکت‎های دانش بنیان، دانشگاه‎ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و با نظارت متخصصان و کارشناسان با تجربه این شرکت، افزون بر ۲۰ هزار قطعه در داخل کشور ساخته شده و در عملیات حفاری استفاده شده است.

وی هم‎افزایی میان این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت حفاری در کشور با شرکت‎های بخش خصوصی فعال در این عرصه را از طریق پرورش نیروی انسانی و انتقال تجربه‌ها، برون‎سپاری بخشی از امور، به‌کارگیری فناوری‎های نو، ارتقای توان سازندگان داخلی و همکاری بین دانشگاه و صنعت، از دیگر اقدام‎های انجام شده در شرکت ملی حفاری ایران طی سال‎های اخیر عنوان کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز