خبرگزاری کار ایران

دبیرکل همایش بین‌المللی بانکداری اسلامی:

ریسک اعتباری از سال 90 به بعد بیشتر شد

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۵۸۱

خوش‌طینت گفت: کمیته نظارتی بانک‌ها باید نقش نظارتی واقعی داشته باشند.

محسن خوش طینت در بیست و هشتمین همایش بین‌المللی بانکداری اسلامی با اشاره به نقش اعتبارات در نظام بانکی، گفت : اعتبارات نقش تعیین کننده‌ای در سرمایه گذاری دارد.

او ادامه داد: از مهم ترین مولفه اعتباری بانک ها روش های نظارت بر مصرف و شیوه‌های تعیین نرخ سود تسهیلات است  که در حال حاضر  دارای کاستی هایی است که باید برطرف شوند.

دبیرکل همایش بین‌المللی بانکداری اسلامی در ادامه با اشاره به شیوه سرمایه گذاری در بانک‌ها عنوان کرد: بیش از 75 درصد ریسک بانک ها ریسک اعتباری است.

او در ادامه تشریح کرد:  ریسک اعتباری از دهه 90 به بعد رشد انفجاری داشته است که باید دید چه اتفاقی افتاد است.

خوش‌طینت ادامه داد: کمیته نظارتی بانک‌ها باید نقش نظارتی واقعی داشته باشند.

او خاطر نشان کرد: یکی از مقررات لازم الاجرا توزیع عادلانه اعتبارات است. از این رو نقش نظارت بانک  مرکزی در تولید و اشتغال مهم است .

دبیر کل بیست و هشتمین همایش بین‌المللی بانکداری اسلامی اظهار داشت: طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی پرداخت اعتبارات را با مشکل رو به رو کرده است.

خوش طینت عنوان کرد: اوراق بهادار و عرضه آن در  بازار سرمایه ابزارهای  جدیدی  تولید کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز