خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه وبودجه:

13 میلیارد تومان از بدهی بانکی دولت پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۷۰۴

رییس سازمان برنامه و بوجه گفت : 13 میلیارد تومان بدهی دولت به بانک ها پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا ، محمد باقر نوبخت در بیست و هشتمین همایش بین‌المللی بانکداری اسلامی با اشاره به این که سازمان برنامه و بودجه ماموریت راهبری و رصد توسعه ای کشور است گفت: سازمان برنامه و بودجه باید برنامه های کوتاه و بلند مدت باید برای کشور تدوین کند. این سازمان باید به کمک نظام بانکی و پولی کشور اقدام کند.

نوبخت تاکید کرد : هدف ما رشد 8 درصدی است. رئیس جمهور در برنامه هایشان قید کردند که تورم تک رقمی و اشتغال رشد پیدا کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: برای تامین رشد 8 درصدی و ایجاد  955 هزار فرصت شغلی در سال آن چه که سالانه نیاز داریم 700 هزار و 70 میلیارد تومان اعتبار لازم است در صورتی که اعتبار دولت برای این امر 99 هزار میلیارد تومان است .

نوبخت خاطر نشان کرد:ما 190 هزار میلیارد تومان از نظام اعتباری بانک ها اعتبار دریافت کرده ایم که سهم 25 درصدی از اعتبار لازم برای ایجاد فرصت شغلی دارد.

او تاکید کرد: هیچ نظام بانکی بدون تعاملات بین المللی امکان موفیقت ندارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کردند: مردان دیپلماسی ما برجام را فراهم کردند تا بسیاری از موانع برداشته شود. شما به یاد دارید که چه اوضاعی بر کشور حاکم بود.

او خاطر نشان کرد: نمی گوییم یکصد و یازده فروند هواپیما  باید حتما وارد کشور شود همین که یک فروند از آنها وارد شد یعنی این در باز است.

نوبخت درباره آخرین نرخ تورم گفت: طبق آمار سازمان آمار کشور نرخ تورم 7/7 است.

نوبخت در ادامه بااشاره به این نرخ بانکی باید تقلیل پیدا کند گفت:  اول باید ببنیم که چه مبانی باید وجود داشته باشد که این اتفاق صورت بگیرد . قطعا بانک ها دوست دارند تسهیلات بدهند اما وقتی که تسهیلاتی که داده اند بازنگشته است چه کند؟

او تاکید کرد: نباید به مردم بگویم ببخشید تسهیلات گرفته اند و برنگشته است پول شما را هر وقت تسهیلات را باز گردادند، می دهیم.

نوبخت گفت: باید سود تسهیلات بانک های دولتی افزایش داد. این که می بینید اعداد مختلفی برای بدهی دولت به بانک ها اعلام می شود ناشی از مبانی سالی است که باید این امر تصحیح شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: آقای نهاوندیان فقط دفتر روحانی را اداره نمی کرد بلکه در طی 4 سال گذشته همراه ما در سیاست گذاری ها بود.

او با بیان اینکه دولت به تعهدات خود عمل کرده است، ادامه داد: بحث اصلی ما اشتغال است که به مجلس هم لایحه ای داده ایم که یک و نیم میلیارد دلار برای طرح های عمرانی اختصاص دهیم تا برنامه ها به انجام برسد.

نوبخت در خاتمه اظهار داشت : 13 میلیارد تومان بدهی دولت به بانک پرداخت شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز