خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با ایلنا:

تخریب منطقه توسط سد گتوند صحت ندارد/ شوری نخلستان‌ها قابل مدیریت است

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۱۸۶

معاونت امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: ستاد تشکیل شده در شورای آب، مدیریت مشکل سد گتوند و نخلستان های خوزستان را برعهده دارد و توسط وزارت نیرو اقداماتی هم انجام شده است.

علیمراد اکبری، معاونت امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص شوری نخلستان های خوزستان به خاطر سد گتوند اظهار کرد: سد گتوند باعث افزایش EC آب شده و کمی آب منطقه را شور کرده است اما این موضوع که باعث خسارت به نخلستان ها و شوری خاک آنها شده باشد حقیقت ندارد.

وی افزود: این که باعث تخریب در نخلستان شده باشد درست نیست اما باید این مسئله مدیریت شود. در این خصوص ستادی نیز در شورای آب تشکیل شد و مسائلی هم مطرح شده است که وزارت نیرو در صدد حل مسئله و مشکل است. نحوه مدیریت این موضوع به این شکل است که ما قسمتی از آب های شور را به 30 کیلومتر پایین تر در حوضچه هایی منتقل می کنیم تا بتوانیم مشکل را مدیریت کنیم.

معاونت امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در ادامه بیان کرد: مشکلی که گتوند در منطقه ایجاد کرده تنها بالارفتن EC آب است اما این موضوع که همه چیز را در خوزستان نابود کرده است صحت ندارد.

اکبری در واکنش به این سوال که برای کشاورزی در استان یزد آب برخی مناطق کشور را به این استان انتقال می دهند تصریح کرد: این مسئله که این آب توسط وزارت نیرو برای کشاورزی به یزد انتقال داده می شود حقیقت ندارد. مطمئنا دلیل انتقال آب تنها به خاطر شرب است و کشاورزی منطقه در این مسئله دخیل نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز