خبرگزاری کار ایران

فهرست جدید خدمات اینترنتی در گمرک اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۹۹۱

گمرک ایران فهرستی از خدمات اینترنتی خود را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا؛ با الکترونیکی شدن تشریفات گمرکی، خدمت گیرندگان می توانند به صورت ۲۴ ساعته تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی، ترانزیتی و وارداتی را بدون مراجعه حضوری انجام و کالای خود را به گمرک اظهار کنند.

خدمات گمرک ایران با هدف حذف مراجعات حضوری، احترام به حقوق شهروندی، تسهیل تجارت و حذف کاغذ از فرآیند تشریفات گمرکی؛ اینترنتی و ۲۴ ساعته شده که پیش از الکترونیکی شدن گمرک امکان ارایه این خدمات وجود نداشته است.

هم اکنون خدمات صادرات، واردات و ترانزیت در گمرک ایران الکترونیکی شده و خدمت گیرندگان می توانند فقط با یکبار مراجعه حضوری به نزدیکترین گمرک محل و دریافت کد کاربری؛ تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی را از طریق سایت گمرک ایران به آدرس www.irica.ir و لینک پنجره واحد تجارت فرامرزی اینترنتی انجام دهند.

همچنین بخش های مهم دیگری از خدمات گمرک به صورت اینترنتی در دسترس تمامی شهروندان قرار گرفته و تمامی شهروندان می توانند با مراجعه به برخی لینک های اینترنتی از این خدمات گمرک به راحتی استفاده کنند که برخی از این خدمات بدین شرح است:

می توانید از قیمت واقعی و مارک و کشور سازنده کلیه کالاهای وارداتی با خبر شوید و کالای مشابه اصلی (یا تقلبی) و گران نخرید.

epl.irica.ir/TscViewPage

این امکان با گمرک الکترونیک فراهم شده تا از اصالت موبایل خود مطلع شوید. از طریق پیامک کردن کد imei به شماره ۳۰۰۰۸۸۸۷ و یا مراجعه به آدرس اینترنتی می توانید از قاچاق نبودن گوشی تلفن همراه خود مطمئن شوید.

http://epl.irica.ir/ImeiInfoView

گمرک الکترونیک شرایطی فراهم نموده تا با تجار بزرگ کشور راحت ارتباط برقرار کنید و کالای خود را به راحتی صادر نمایید. هم اکنون با سامانه بازار و بهبود فضای کسب و کار می توانید این خدمات را دریافت کنید.

bazaar.irica.co

امکان استعلام پروانه گمرکی برای مطمئن شدن خریداران کالا از اینکه آن کالا از مبادی گمرکی وارد شده و یا قاچاق است از طریق این آدرس اینترنتی فراهم شده و در دسترس همگان قرار گرفته است.

epl.irica.ir/ecl

سامانه ارزش برای مشاهده لحظه به لحظه ارزش کالاهای وارداتی و همچنین تغییرات ارزش در جهت امنیت تجارت و شفافیت ایجاد شده است.

epl.irica.ir/TscViewPage

اینکه چه کالاهایی هر روز در حال وارد شدن به کشور هستند، از طریق این آدرس اینترنتی فراهم شده است.

  merchant.irica.ir/daily

با کمک سامانه پاسخگویی به شکایات می توان هرگونه انتقاد به روند انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا را الکترونیکی ثبت و پیگیری کرد.

Club.irica.co

با گمرک الکترونیک می‌توانید تمام مکاتبات خود را با گمرکات ایران در سرتاسر کشور از طریق پورتال رسمی گمرک بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام دهید و مهمتر اینکه از طریق سایت گمرک ایران مکاتبات خود را پیگیری و در جریان آخرین اقدامات قرار بگیرید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز