خبرگزاری کار ایران

پیش بینی تولید22 میلیون تن محصول باغی تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۰۹۸

معاون وزیر جهادکشاورزی در امور باغبانی با تاکید بر تولید محصولات گلخانه ای به دلیل کمبود منابع آبی، پیش بینی کرد که امسال در مجموع 22 میلیون تن محصولات باغبانی در کشور تولید شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدعلی طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی  امروز در حاشیه نخستین کنفرانس بین المللی و دهمین کنگره ملی علوم باغبانی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تنوع تولید انواع محصولات باغبانی در کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده به شکلی که انواع محصولات گرمسیری، سردسیری، میوه‌های دانه‌دار و خشکبار در این کشور قابل تولید است.

وی افزود: در دولت یازدهم چند طرح در زمینه استفاده از این استعدادها در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر جهادکشاورزی در امور باغبانی خاطر نشان کرد: به دلیل محدودیت منابع آبی در برنامه‌های ششم و هفتم توسعه قرار است، 48 هزار هکتار به سطح گلخانه های کشور اضافه شود.

وی عنوان کرد: به دلیل شکنندگی بخش کشاورزی کشور و محدودیت منابع آبی، توسعه گلخانه ها در دستور کار قرار گرفته و قرار است محصولات آب‌بری مانند سبزی و صیفی به محیط‌ های کنترل‌شده گلخانه‌ها انتقال یابد زیرا گلخانه ها از لحاظ عملکرد در هکتار و بازدهی مطلوب هستند.

طهماسبی یکی دیگر از طرح‌ها را احیای اراضی شیب‌دار کشور عنوان کرد و افزود: در برنامه ششم توسعه قرار است 500 هزار هکتار از اراضی کشاورزی از آب سبز استفاده شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی در پایان گفت: طرح اراضی شیب دار در مناطقی که به طور عمده بارندگی بالای 400 میلی‌متر داشته باشند همانند مناطق شمالی کشور در قالب اقتصاد مقاومتی این طرح اجرا می‌شود که می‌تواند اشتغال‌زایی زیادی را در پی داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز