خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای پول و اعتبار؛

دلایل رشد ۱۸ درصدی بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۹۳۹

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار گفت: در جلسه دیشب شورا توصیه‌های لازم درباره مراقبت نسبت به تداوم اجرای مصوبه جدید نرخ سودی بانک مرکزی و نظارت بر عملکرد بانک‌ها و برخورد با متخلفین داده شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خانه ملت، محمدرضا تابش با اشاره به جلسه روز گذشته شورای پول و اعتبار گفت: در این جلسه به صورت های مالی بانک مرکزی منتهی به پایان اسفندماه 1395 رسیدگی و مقرر  شد همراه با گزارش هیات نظارت، به مجمع عمومی بانک ها ارسال شود.

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار، در تشریح دلایل افزایش بدهی بانک ها در سال 95 نسبت به سال94،   افزود: همچنین در این نشست، دلایل افزایش 18 درصدی بدهی بانک ها به بانک مرکزی در سال 95 نسبت به سال 94 مواردی همچون تامین نقدینگی بابت خرید تضمینی گندم، اعطا و تمدید خطوط اعتباری به بانک ها برای کاهش شدت نقدینگی، افزایش اضافه برداشت بانک ها برای پاسخگویی به نیازهای نقدینگی روزانه و مداخله محدود بانک مرکزی به منظور رفع نیاز نقدینگی بانک ها و جلوگیری از افزایش نرخ های سود بانکی عنوان شد.

وی  با اشاره به گزارش ارائه شده پیرامون چگونگی اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار در موضوع کاهش سود بانکی، ادامه داد: توصیه های لازم در خصوص مراقبت نسبت به تداوم اجرای این مصوبه و نظارت بر عملکرد بانک ها و برخورد با متخلفین داده شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شورای پول و اعتبار بانک مرکزی را برای حل سریع‌تر مشکلات ساماندهی سپرده‌گذاران مکلف کرد.

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار با اشاره به گزارش معاون اقتصادی بانک مرکزی درباره آخرین تحولات اقتصادی کشور، تصریح کرد: مسئولان بانک مرکزی مجموعه این اقدامات را در جهت صیانت از سپرده های مردم و افزایش توان پاسخگویی بانک ها برای پرداخت تسهیلات و رونق اقتصادی و حمایت از تولید و اشتغال برشمردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز