خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

زندگی اسف‌بار 19 میلیون نفر در 140 هزار هکتار حاشیه شهرها

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۱۷۴

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سیاست‌های موفق پیشین معماری و شهرسازی را ادامه می‌دهم گفت: بازآفرینی شهری یک اولویت است چرا که امروز 19 میلیون نفر در 140 هزار هکتار در وضعیت اسف‌بار زندگی می‌کنند

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا محمدسعید ایزدی درمراسم معارفه خود به عنوان معاون جدید معماری و شهرسازی با تشکر از حمایت‌های وزیر گفت: امیدوارم این حمایت و توجه آقای آخوندی در ادامه راه هم استمرار داشته باشد.

وی افزود: دوستی من و آقای حناچی هم از مرز 30 سال می‌گذرد و قطعاً این دوستی ادامه خواهد داشت و امیدوارم مسیری که آقای حناچی در معاونت معماری و شهرسازی آغاز کرده را بتوانیم ادامه دهیم.

ایزدی با بیان این که یکی از دستاوردهای بسیار مهم معاونت معماری و شهرسازی در چهار سال گذشته انضباط شهری است، گفت: امیدواریم بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم و توسعه بخشیم.

ایزدی ادامه داد: امروز با چالش سرگشتگی توسعه و گمگشتگی جایگاه ایران مواجه هستیم گفت: نمی‌دانیم ایران در توسعه چه جایگاهی دارد و هیچ تعریف مشخصی را در این حوزه نداریم و باید این کمیت صفر را به مفهوم کیفی خود برگردانیم.

وی تاکید کرد: باید به موضوع عدم تعادل‌ها و توسعه نامتوازن در سرزمین، توجه صفر به موضوعات کالبدی، بحران هویت و یک انقطاع از گذشته بپردازیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه احیای طرح جامع سرزمین که در مفاد قانونی به وزارت راه و شهرسازی محول شده از سیاست‌های پیش‌روی ما است گفت: یکی دیگر از اقدامات ما در معاونت معماری و شهرسازی راه‌اندازی یک اتاق فکر تحت عنوان پردیس اندیشه خواهد بود.

ایزدی با اشاره به تجربه راه‌اندازی ستاد بازآفرینی شهری در شرکت عمران و بهسازی شهری گفت: در این ستاد چندین نهاد گرد هم آمدند و با یک اجماع تصمیم‌گیری‌ها انجام شد. امیدوارم این تجربه را در معاونت معماری و شهرسازی تکرار کنیم.

وی ادامه داد: باید به نقش‌آفرینی شهرداری‌ها و شورای شهر اولویت بدهیم که با حضور آقای حجت این سیاست عملیاتی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: یکی از سیاست‌هایی که دنبال خواهیم کرد زیست‌پذیر کردن شهر و ادامه سیاست‌های بازآفرینی شهری است چرا که در حال حاضر 19 میلیون نفر در 2هزار و 700 محله و در 140 هزار هکتار دروضعیت اسف‌بار زندگی می‌کنند.

ایزدی تاکید کرد: شهرهای‌مان نیازمند بازآفرینی هستند و این سیاست باید ادامه پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: راه‌اندازی جشنواره‌های مهندسی هم از دیگر برنامه‌های من در چهار سال آینده خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز