خبرگزاری کار ایران

عرضه 258.4 هزار تن گندم در تالار محصولات کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۳۷۴

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران امروز مکان عرضه 234 هزار و 750 تن گندم خوراکی و هشت هزار تن گندم دوروم است.

به گزارش ایلنا، همچنین 15 هزار و 703 تن گندم خوراکی نیز در قالب طرح قیمت تضمینی در این تالار عرضه می شود.

200 تن جودامی، 300 تن شکر سفید، 27 هزار قطعه جوجه یک روزه و چهار کیلوگرم زعفران نیز در تالار محصولات کشاورزی عرضه می شود.

تالار محصولات صنعتی و معدنی میزبان عرضه 600 تن شمش هزار پوندی، 2 هزار تن کک متالورژی و 110 تن سبد میلگرد است.

تالار صادراتی بورس کالای ایران نیز در این روز عرضه 28 هزار و 278 تن قیر، وکیوم باتوم و عایق رطوبتی را تجربه می کند.

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز شاهد عرضه 58 هزار و 813 تن قیر، وکیوم باتوم، مواد شیمیایی، مواد پلیمری و سلاپس واکس است.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز عرضه 50 تن شیرخام را تجربه می کند.

به گزارش ایرنا، شورای عالی بورس برای تحقق اهداف برنامه سوم و چهارم توسعه، به راه‌اندازی و گسترش بورس‌های کالایی در ایران موظف شناخته شد. بر این اساس بورس فلزات در شهریور 1382 (نخستین بورس کالایی در ایران) و بورس کالای کشاورزی در شهریور 1383 فعالیت خود را آغاز کردند.

بر مبنای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب یکم آذر 1384 مجلس شورای اسلامی) و با تصویب شورای عالی بورس، شرکت بورس کالای ایران در آذر 1385 با درهم آمیختن بورس فلزات و بورس کالای کشاورزی تشکیل شد و پس از پذیره‌نویسی و برگزاری مجمع عمومی، از مهر 1386 کار خود را زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار آغاز کرد.

در گام های بعدی، بورس کالا گسترش بیشتری یافت و سایر محصولات و کالاها از جمله محصولات پتروشیمی نیز در بورس کالا عرضه شد.

در بورس کالای ایران قراردادهای هفت گانه آتی، نقدی، سلف، گواهی سپرده کالایی، سلف موازی استاندارد، نسیه و قرارداد اختیار معامله برای محصولات کشاورزی و سایر محصولات انجام می شود.

در 2 تا سه سال گذشته محصولات جو و ذرت استان های خوزستان و کرمانشاه وارد عرصه بورس کالا شد و به تدریج این فرایند برای دیگر محصولات کشاورزی در حال توسعه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز