خبرگزاری کار ایران

مهدی تکیان:

موفق به دریافت استانداردهای جهانی شدیم /به ایران مدیونیم و باید برای این مملکت کار کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۴۲۹

مهدی تکیان گفت: ما از 16 سال پیش صادرات به کشورهایی نظیر ایتالیا را شروع کردیم. شرکت ما تک تک استانداردهای مورد تایید را دریافت کرده است.

گروه اقتصادی ایلنا با هدف شنیدن مسائل و مشکلات موجود در صنعت شیشه در کشور و تلاش در جهت رسانه‌ای کردن این مشکلات میزگردی در همین راستا برگزار کرد.

مهدی تکیان مدیر عامل شرکت ایمن شیشه سپهر در این میزگرد گفت: ما از 16 سال پیش صادرات به کشورهایی نظیر ایتالیا را شروع کردیم. شرکت ما تک تک استانداردهای مورد تایید را دریافت کرده است ما تکنولوژی ساخت کوره‌های مدرن و فوق مدرن را داریم. با یک کوره روزانه 8 هزار قطعه شیشه خودرو را تولید می‌کنیم ولی دولت برای صنعت شیشه ارزشی قائل نیست,کوره مدرن ایتالیایی برای شیشه های اتومبیل با 2200 کیلو وات مصرف برق کار می کند . کوره ساخت شیشه سپهر با 850 کیلو وات  و مصرف برق 40 درصد و با سرعت بیشتر در حال تولید است.

وی ادامه داد: ما دفاتری در آلمان داریم. طبق تعرفه‌های کشور آلمان، هر چند میزان خرید داشته باشیم دولت آلمان 19 درصد آن را به من تولید کننده باز می‌گرداند. ولی ایران برای تحقیقات کاری نیز هیچ هزینه‌ای را تقبل نمی‌کند.در واقع دولت هیچ حمایتی از ما نکرده و ما روی پای خود ایستاده ایم.

تکیان گفت: چون ما در صنعت شیشه ساختمان هم حضورداریم 9 درصد ارزش افزوده را اکثر پیمانکارها پرداخت نمی‌کنند. ما طی نامه‌نگاری‌های متعدد در خصوص همین موضوع به مجلس هیچ جوابی نگرفتیم بعضی تولید کنندگان بدون شناسنامه و استاندارد بدون صدور فاکتور و  مالیات بر ارزش افزوده مانع فعالیت سالم کارخانه های با سابقه هستند.

وی در پاسخ به این سوال که با وجود این شرایط آیا قصد ادامه فعالیت دارید؟ گفت: با وجود همه مشکلات ما ادامه می‌دهیم چون در این زمینه نیروی های متخصص با صرف هزینه زیاد تربیت کرده و عمر خودم را برای رشد صنعت و تعالی آن گذاشته ام با این حال که سودی برای ما ندارد ولی مسئولیت اجتماعی و ملی اجازه نمی‌دهد که حتی در سن 75 سالگی کارنکنم. باید برای عقب ماندگی های مختلف کشور تلاش کرد.

وی در پایان تاکید کرد که مشکلات ما زیاد است. چون به این کشور مدیونیم باید برای این مملکت کار کنیم  ولی انتظار ما هم از مسئولین این است که بیشتر از این ما را در تنگنا قرار ندهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز