خبرگزاری کار ایران

کاهش نرخ خرده‌فروشی ۴ گروه کالا/ برنج و حبوب ثابت ماند

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۹۴۷

بانک مرکزی گزارش هفتگی متوسط قیمت خُرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی را در هفته منتهی به بیست و چهارم شهریورماه ۹۶ را منتشر کرد که طی آن قیمت ۴ گروه کاهش و ۳ گروه افزایش یافت. قیمت ۴ گروه نیز ثابت بود.

به گزارش ایلنا، بر اساس اعلام بانک مرکزی، قیمت خُرده‌فروشی گروه‌های تخم مرغ ۲.۷ درصد، میوه‌های تازه ۲.۶ درصد، گوشت مرغ ۳ درصد و قند و شکر ۰.۴ درصد در هفته منتهی به بیست و چهارم شهریورماه نسبت به هفته قبل از آن کاهش یافت.

همچنین قیمت خرده‌فروشی گروه‌های لبنیات، برنج، حبوب و چای نسبت به هفته قبل از آن ثابت بود و قیمت خرده فروشی سبزی‌های تازه ۲ درصد، گوشت قرمز ۰.۶ درصد و روغن نباتی ۰.۵ درصد در مدت مشابه افزایش یافت.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات قیمت تمام اقلام نسبت به هفته قبـل بـدون تغییـر بـود. بهـای تخم مرغ معادل ۲.۷ درصد کاهش داشت و شانه‌ای ۱۰۵ هزار تا ۱۳۰ هزار ریال فروش می‌رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه‌های برنج و حبوب قیمت تمام اقلام ثابت بود.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری لیموشیرین و انار عرضه نمی‌شد. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متفـاوت بودنـد، بـه نـرخ مصـوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شد.

میوه‌فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سـبزی تـازه را عرضـه می‌کردند که در گروه میوه‌های تازه بهای انگور معادل ۴.۳ درصد، طالبی ۵.۶ درصد و موز ۱.۲ درصد افـزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۲.۲ درصد تا ۲۰.۷ درصد کاهش یافت.

در گروه سـبزی‌هـای تـازه بهـای سیب زمینی بدون تغییر بود. قیمت پیاز معادل ۳.۹ درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۰.۵ درصد تا ۹.۵ درصد افزایش داشت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند معادل ۰.۶ درصد و گوشت تازه گاو و گوساله ۰.۵ درصـد افزایش ولی بهای گوشت مرغ معادل ۳ درصد کاهش یافت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته قیمت قند معادل ۰.۴ درصد و شکر ۰.۵ درصد کاهش ولی بهای روغن نباتی جامد معادل ۱.۳ درصد افزایش داشت. قیمت چای خارجی و روغن نباتی مایع ثابت بود.

تغییرات یکساله

براساس آمار اعلام شده از سوی بانک مرکزی، در هفته منتهی به بیست و چهارم شهریورماه نسبت به هفته مشابه سال گذشته قیمت لبنیات ۸.۵ درصد، تخم مرغ ۲۱.۹ درصد، برنج ۲.۷ درصد، حبوب ۱۶.۳ درصد، سبزی‌های تازه ۲۴.۴ درصد، گوشت قرمز ۱۷ درصد، گوشت مرغ ۴.۲ درصد، چای ۲۲.۸ درصد و روغن نباتی ۴.۹ درصد افزایش داشت. همچنین قیمت خرده‌فروشی قند و شکر ۱۰.۴ درصد و میوه‌های تازه ۴.۳ درصد در مدت مشابه کاهش داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز