خبرگزاری کار ایران

ضرورت تولید محصولات علوفه ای کم آب بر و متناسب با شرایط آب و اقلیم کشور

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۹۵۱

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی گفت: تولید محصولات علوفه ای کم آب بر و متناسب با شرایط آب و اقلیم کشور ضروری است.

به گزارش ایلنا،  عباس کشاورز امروز چهارشنبه در کارگاه آموزشی آشنایی با ارقام جدید سورگوم و استفاده آن در تغذیه دام که در مرکز آموزش امام خمینی برگزار شد، اظهار داشت: تامین علوفه دام در کشور با توجه به ارتقای بهره وری آب به منظور تولید شیر و حفظ سلامت جامعه از رویکردهای جدی وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به شرایط منابع آب و تغییر اقلیم در کشور تاکید کرد:در زمینه تولید محصولات علوفه ای باید به دنبال محصولاتی باشیم که علاوه بر کم آب بر بودن، با شرایط اقلیمی کشور سازگار بوده و در عین حال پرمحصول و باکیفیت باشند.

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: استفاده از ارقام کم آب بر با دوره رشد کوتاه تر و نیز بهره گیری از روش های نوین آبیاری در کشت محصولات علوفه ای، مصرف آب را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

کشاورز بر لزوم ترویج کشت گیاهان علوفه ای مقاوم به خشکی و شوری از جمله تاج خروس، ارزن و سورگوم تاکید کرد و یادآور شد: گیاه سورگوم عملکردش دو برابر ذرت است و 50 درصد آب کمتر مصرف می کند و ارقام جدید آن به لحاظ کیفیت برای دام بسیار مناسب هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز