خبرگزاری کار ایران

هدف گذاری تکمیل سه سکوی گازی پارس جنوبی در یارد صدرا تا پایان امسال

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۹۹۴

رئیس کنترل طرح های شرکت نفت و گاز پارس در جریان بازدید از روند ساخت ۱۰ سکوی گازی پارس جنوبی در یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) گفت: تا پایان سال جاری سه عرشه از بخش فراساحل فازهای ۱۳، ۱۴ و ۲۲،۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی آماده بارگیری و نصب در موقعیت مخزنی این فازها خواهد شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، سید حسام الدین امیری اظهار کرد: در بازدید از مراحل ساخت سکوها و پالایشگاه این طرح ها، موارد مربوط به مطالبات کارگری، بررسی مسائل مالی پیمانکاران و پیشرفت پروژه ها در بخش خشکی و فراساحل مورد ارزیابی قرار گرفت.

امیری از ایجاد حساب مشترک مالی میان کارفرما و پیمانکاران فازهای ١٣ و٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی به منظور ساماندهی و کنترل دقیق تر نحوه پرداخت مطالبات کارگری توسط پیمانکاران و تزریق منابع مالی به پروژه های مذکور خبر داد.

رئیس کنترل طرح های شرکت نفت و گاز پارس گفت: این حساب مشترک که با دستور هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران و رهنمود وزیر محترم نفت ایجاد می شود، علاوه بر تسهیل در فرآیند پرداخت معوقات کارگری، امکان نظارت و کنترل دقیق تری را در این زمینه فراهم خواهد کرد.

به گفته امیری از طریق این حساب مشترک، تزریق منابع مالی به پروژه ها به ویژه در بخش مطالبات کارگران شاغل در یارد صدرا و بخش پالایشگاه های خشکی طرح های مذکور بطور مستقیم به حساب پیمانکاران منظور می شود.

رئیس کنترل طرح های شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به پیشرفت قابل قبول روند ساخت سکوهای دریایی فازهای ۱۳، ۱۴ و ۲۲تا ۲۴ پارس جنوبی در یارد صدرا اظهار کرد: در حال حاضر پیشرفت های صورت گرفته به نسبت تامین منابع مالی، روند مناسبی را طی می کند.

امیری تامین منابع مالی را از عوامل کلیدی استمرار پیشرفت این پروژه ها برشمرد و پیش بینی کرد که از هر کدام از فازهای ذکر شده تا پایان سال ۹۶، حداقل یک عرشه آماده حمل و انتقال به موقعیت دریا شود.

به گفته وی در بخش خشکی طرح های فاز ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ نیز تا پایان سال جاری علاوه بر راه اندازی واحدهای یوتیلیتی، یک ردیف شیرین سازی آماده بهره برداری می شود.

رئیس کنترل طرح های شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اولویت های جدید این شرکت در سال جاری، یاداور شد: با توجه به اینکه پنج طرح اولویت دار گازی در فروردین ماه امسال به بهره برداری رسمی رسیدند، فازهای ۱۳، ۱۴ و ۲۲ تا ۲۴ اولویت اصلی کارفرما در سال جاری به شمار می رود .

امیری همچنین در جریان بازدید از اسکله صادراتی، خدماتی تنبک با اشاره به محوریت پیگیری مسائل اجرایی این طرح، گفت که عمده منابع مالی این پروژه نیز تعین تکلیف شده و با توجه به فعال شدن جبهه های کاری، مقاوم سازی کیسون ها، احداث ساختمان های صنعتی و غیر صنعتی، زیر سازه های بازوهای بارگیری ال پی جی و ساخت سوله بارگیری گوگرد آغاز شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز