خبرگزاری کار ایران

رتبه اعتباری بریتانیا به دلیل برگزیت کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۹۲۸

موسسه «مودی» رتبه اعتباری بریتانیا را به دلیل نامشخص بودن آینده اقتصادی این منطقه بعداز برگزیت منفی اعلام کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از راشاتودی، مؤسسه اعتبارسنجی «مودی» آمریکا در تازه ترین بررسی خود از فضای بریتانیا، رتبه اعتباری آن را به دلیل بلاتکلیفی اقتصادی این منطقه به دنبال فرآیند خروج از اروپا را کاهش داد.

در همین حال «مودی» رتبه اعتباری بریتانیا را از Aa1 به Aa2 تنزل داد؛ این در حالی است که موسسه «مودی» چشم انداز بریتانیا را از وضعیت منفی به حالت پایدار تغییر داد.

این موسسه علت اصلی کاهش رتبه اعتباری بریتانیا را به دلیل سیر نزولی اعتماد به امنیت اقتصادی این منطقه به دنبال برگزیت می داند.

«مودی» اعلام کرد، فشارهای مالی در میان مدت بر روی توانایی اقتصادی بریتانیا تاثیر می گذارد و شرایط را برای این منطقه بدتر می کند که نشئت در رفتار خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا دارد؛ ضمن اینکه چالش های روز افزون اتخاذ سیاست در قبال برگزیت به پیچیدگی مذاکرت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می انجامد.

بر همین اساس، «مودی» اعلام کرد، دیگر اعتمادی به دولت بریتانیا برای تامین تجارت آزاد با اتحادیه اروپا به دنبال برگزیت وجود ندارد و «ترزا می» نخست وزیر انگلیس گفت: خواستار اعمال شرایط تجاری فعلی برای بریتانیا به مدت ۲ سال بعد از برگزیت هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز