خبرگزاری کار ایران

علیرضا محمدی:

پایین بودن قیمت ارز مهم ترین مشکل ماست

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۱۹۷

شرکت ناب استیل در سال 1362 با استفاده از ماشین آلات و تکنولوژی Solingen آلمان در استان مازندران افتتاح گردید که به تولید قاشق و چنگال و سرویس غذا خوری با استفاده از بهترین مواد اولیه (استنلس استیل 10-18) اقدام نمود.

گروه اقتصادی ایلنا با هدف شنیدن مسائل و مشکلات موجود در صنعت صنایع لوازم خانگی در کشور و تلاش در جهت رسانه ای کردن این مشکلات،  میزگردی در همین راستا برگزار کرد.

مهندس علیرضا محمدی دانیالی، مدیرعامل گروه صنعتی ناب استیل در این میزگرد گفت: شرکت ناب استیل در سال 1362 با استفاده از ماشین آلات و تکنولوژی Solingen آلمان در استان مازندران افتتاح گردید که به تولید قاشق و چنگال و سرویس غذا خوری با استفاده از بهترین مواد اولیه (استنلس استیل 10-18) اقدام نمود.

وی افزود: تلاش همه مدیران و همکاران ارائه محصولاتی با کیفیت و قابل رقابت با تولید کنندگان اروپایی و ارائه محصولاتی در شان مردم بزرگ ایران بوده است و در این راه با استفاده از همکاران شایسته نسبت به جذب و بومی سازی دانش فنی از کشورهای آلمان، سوئیس اقدام و هم اکنون به عنوان شرکت صاحب تکنولوژی تولید در این زمینه می باشد.

وی تصریح کرد: جهت توسعه سبد محصولات و کمبود کالای مرغوب و قابل رقابت با محصولات خارجی، دومین کارخانه تولید هود، گاز، فر و مایکروفر خود را در سال1392در استان مازندران تاسیس کردیم که با برند ماستر پلاس (MP, Master Plus) و با توجه به کیفیت و طراحی عالی مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است.

دانیالی در پاسخ به این سوال که در بخش سرویس غذاخوری (قاشق و چنگال) چقدر تولید دارید؟ گفت: برنامه تولید امسال ما حدود شش میلیون قطعه می باشد و علیرغم شرایط رکودی بازار در حال توسعه کیفی و کمی و افزایش ظرفیت و اشتغال مولد بوده و محصولاتمان به کشورهای امارات، آذربایجان، ارمنستان و حتی اروپا صادر می گردد.

وی ضمن اشاره به این موضوع که پایین بودن قیمت ارز مهم ترین مشکل ما و همه تولید کنندگان می باشد افزود: امروز 85 درصد اقتصاد مملکت دست دولت است و اندازه کیک اقتصادی کشور کوچک شده و درآمد سرانه ملی کاهش و رشد اقتصادی 8 درصد که هدف برنامه 20 ساله (1384-1404) بوده است متاسفانه محقق نشده است.

وی تشریح کرد: علیرغم کارهای بزرگ و شایسته دولت یازدهم که شایسته قدردانی و تقدیر در شرایط سخت داخلی و بین المللی است، در 4 سال اخیر تورم داخلی 50-60 درصد افزایش یافته و به تعبیری در این 4 سال (که البته دولت های قبلی نیز همین راه را رفته اند)، دولت حداقل 50 درصد سوبسید به کشورهای چین، کره، ترکیه، اروپایی و کارگران آنها داده و متقابلاً 50 درصد از قدرت رقابتی کالاهای ایرانی کاسته شده و به سبب رکود در بخش تولید، تعطیلی بنگاه های تولیدی و بیکاری کارگران ایرانی شده است.

وی ضمن اظهار این موضوع که برای تحقق رشد اقتصادی مداوم 8 درصد و کاهش بیکاری و افزایش تولید ناخالص داخلی و درآمد سرانه ملی، نیاز به عزم ملی در سطح کلان حاکمیت و دولت و مشارکت سازنده همه 80 میلیون ایرانی در داخل و خارج از کشور می باشد افزود: پس از این عزم ملی و اجماع همه نخبگان و کارآفرینان و داشتن استراتژی توسعه پایدار، باید نسبت به تحقق آن اقدام نمود. باید همه اصحاب فکر و اندیشه و کارآفرینان و صنعتگران مورد تکریم و احترام جامعه، برای ایجاد ایرانی آباد و توسعه یافته اقدام نمایند و از جمله ضروریات مورد نیاز تحقق اهداف فوق، جذب همه سرمایه گذاران داخلی و ایرانیان مقیم خارج از کشور و همچنین زمینه سازی جذب سالانه بین 100-60 میلیارد دلار سرمایه خارجی است.

دانیالی در پایان افزود: امیدواریم همه مسئولین با درک مشکلات فوق نسبت به رفع موانع رشد و توسعه اقتصادی کشور عزیزمان و بهبود زندگی کارگران و کارآفرینان و همه هموطنان اقدام نمایند. همه تولید کنندگان، کارآفرینان و کارگران در صف مقدم این جهاد بزرگ در کنار دولت خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز