خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه در گفتگو با ایلنا:

باید منافع دیگر کشورها را به منافع خودمان گره بزنیم/ آمریکا برای نقض برجام قادر به اجماع‌سازی نیست

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۲۴۷

عباس آرگون گفت: نقض برجام تنها در اختیار آمریکا نیست و بعید می‌دانم آمریکا بتواند در این خصوص اجماعی به دست بیاورد.

عباس‌ آرگون، عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد احتمال نقض برجام از سوی آمریکا اظهار داشت: برجام توافق بین آمریکا و ایران نبوده که آمریکا آنرا لغو کند بلکه توافقی جهانی بوده و کشورهای قدرتمند دنیا بخشی این توافق هستند و یک کشور به تنهایی نمی‌تواند آنرا نقض کند. در این زمینه دشمنی دیرینه آمریکا با ایران باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران خاطرنشان کرد: نقض برجام تنها در اختیار آمریکا نیست و بعید می‌دانم آمریکا بتواند در این خصوص اجماعی به دست بیاورد.

آرگون با بیان اینکه آمریکا باید تابعی‌ از نظام جهانی و قواعدآن باشد گفت: مسلما هیچ کشوری نمی‌تواند یک تنه در مقابل همه دنیا بایستد.

وی با بیان اینکه نقض برجام از سوی آمریکا تاثیر حداقلی بر سرمایه گذاری خواهد داشت افزود: هر چند این موضوع بدون تاثیر نخواهد بود اما با توجه به قراردادهای فاینانس امیدواریم سرمایه گذاری ها در این بخش افزایش پیدا کند.

عضو هیات نمایندگان‌ اتاق بازرگانی‌ تهران خاطر نشان کرد: باید بتوانیم به لحاظ اقتصادی و سرمایه‌گذاری، منافع کشورهای دیگر را به منافع کشور خودمان گره بزنیم.

عضو کمیسیون بازار پول‌ و سرمایه اتاق تهران با تاکید بر اینکه دیپلماسی‌ بر همه تعاملات و روابط تاثیرگذار است و ارجحیت دارد، تصریح کرد: با توجه به منافع اکثر کشورها در این قرارداد قطعا به راحتی نمی‌توان برجام را نقض کرد زیرا این قرارداد جهانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز