خبرگزاری کار ایران

علیرضا عراقی:

یکی از مشکلات ما بی‌توجهی سازمان استاندارد بر روی کیفیت محصولات داخلی و وارداتی است/خط قرمزی بر روی تمام استعدادهای داخلی کشیده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۲۸۷

علیرضا عراقی گفت: اگر طی یک برنامه‌، بخشی از مدیریت اقتصاد و صنایع به تولیدکنندگان و صنعتگران منتقل شود می‌توانیم بهتر عمل کنیم.

گروه اقتصادی ایلنا، با هدف شنیدن مسائل و مشکلات موجود در صنف صنایع لوازم خانگی در کشور و تلاش در جهت رسانه‌ای کردن این مشکلات،  میزگردی در همین راستا برگزار کرد.

علیرضا عراقی مدیرعامل شرکت تکبان کنترل انرژی گفت: شرکت تکبان کنترل انرژی فعالیت خود را از سال 1358  به عنوان بنیانگذار و تنها تولیدکننده ترموستات در ایران آغاز نموده است. بیش از سه دهه فعالیت همراه با نوآوری و پیشرفت همه جانبه در تولید ترموستات ، تکبان را به سوی گسترش دامنه محصولات در زمینه بهینه سازی مصرف سوخت و انرژی رهنمون نموده است.

وی افزود: شرکت تکبان با داشتن مجهزترین آزمایشگاه اکردویته در زمینه تخصصی ابزارهای کنترل که گام مهمی جهت توسعه مدیریت بهینه سازی مصرف انرژی می باشد و با بهره گیری از پیشرفته ترین فن آوری و تکنولوژی روز دنیا و تاسی از تجهیزات گرانبهای خود در زمینه  طراحی و ساخت ترموستات ، تنوع محصولاتش را به بیش از 40 مدل ترموستات سرمایشی ، گرمایشی ، الکتریکی ، مکانیکی و هیدروالکتریکی و 5 مدل اختراع کنترل حراراتی با صرفه جویی در بخش های صنعتی ،خانگی  ، ساختمان ، شیرترموستاتیک رادیاتور و انواع حسگر گردانیده است که حدود 1000 تولید کننده لوازم خانگی از جمله لباسشویی ، آبگرمکن ، سماور ، یخچال و .... این محصول حساس را در محصولات خود به کار می برند.

عراقی ضمن بیان این موضوع که در دنیا مهم‌ترین بحث در این زمینه بحث انرژی است که بتوانیم از انرژی به صورت بهینه استفاده کنیم که متاسفانه این در جامعه نقش کمرنگی دارد افزود :  بخشی از آلودگی هوا در فصل زمستان مربوط به ترموستات خودروهاست که از پایین ترین استاندارد جهانی برخوردار است.

ایشان در ادامه خاطر نشان کرد : یکی از  مشکلات اصلی واحدهای تولیدی ، بی‌توجهی و عدم نظارت سازمان استاندارد بر روی  کیفیت  محصولات داخلی و وارداتی است. 

میزان مصرف انرژی در کشورمان 9 برابر کشور ژاپن و نروژ ، 5 برابر ترکیه و 3 برابر عربستان است که این فاجعه ، تبعات اقتصادی و فرهنگی و سیاسی بسیار را در بر خواهد داشت.

وی ادامه داد: تولید کننده در جایگاهی  قرار دارد که اتفاقات و پیشامدهای اقتصادی را به راحتی پیش بینی می‌کند. تمامی بازخورد های کشور در یک واحد تولیدی متبلور است و تولید کننده بیش از هر شخص دیگری در جامعه، با تمامی موارد و مسائل کشور دست به گریبان است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات اصلی ما این است که تولید کننده  را در کارخانه حبس کرده اند و اجازه فعالیت های اثربخش را از ایشان گرفته اند و انتظار تولید با کیفیت بالا و قیمت مناسب و صادراتی را دارند ، در حالی که تولید کننده‌ها از کمترین حمایت نهادهای ذیربط برخوردارند.

عراقی گفت: بهره بانکی، واردات بی‌کیفیت و بی‌رویه و عدم شناسایی اصالت کالا از معضلات خانمانسوز در جامعه ماست که هرگز توجهی به آن نشده است. ما چگونه می‌توانیم در مقابل تولید کننده‌ای خارجی که  4 درصد بهره اقدام به تولید می‌کند و در مقابل 17 درصد جایزه صادراتی می‌گیرد ، مقاومت کنیم؟ در بحث صادارت نیز بستر سالم و مناسبی برای ما وجود ندارد .

وی در پایان گفت: امروزه حقیقت فدای مصلحت شده است و از طرف دیگر فرش قرمزی برای خارجیان پهن کرده‌ایم و خط قرمزی بر روی تمام توانایی ها و استعدادهای داخلی کشیده‌ایم. سرمایه‌های موازی  و اشتباه‌های استراتژیکی در این کشور زیاد است. کسانی که می‌توانند تصمیمات درست تولیدی بگیرند وارد عمل شوند. اگر طی یک برنامه‌، بخشی از مدیریت اقتصاد و صنایع به تولیدکنندگان و صنعتگران  منتقل شود می‌توانیم بهتر عمل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز