خبرگزاری کار ایران

کارشناس حقوقی شرکت ملی نفت در گفت‌وگو با ایلنا:

منافع سهامداران آمریکایی ِ شرکت‌های نفتی، تصمیم‌گیری برای ترامپ را سخت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۸۲۰

کارشناس حقوقی شرکت ملی نفت گفت: در صورت خروج از برجام آمریکا ضرر می کند زیرا امکان اینکه اتحادیه اروپا خودش ریسک سرمایه گذاری را بپذیرد، بسیار زیاد است.

مصطفی بهاری زاده کارشناس حقوقی شرکت ملی نفت در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به اینکه در بحث تاثیر برجام بر  صنعت نفت ایران دو موضوع مراودات مالی و تمایل شرکت ها به سرمایه گذاری در این صنعت مطرح است، اظهار داشت: اکثر شرکت هایی که در ایران سرمایه گذاری می کنند اروپایی هستند و خروج امریکا از برجام تاثیری بر تمایل به حضورشان در ایران ندارد زیرا صنعت نفت و گاز ما پر رونق است.

وی افزود: علاوه بر این بسیاری از شرکت ها مثل توتال که در ایران سرمایه گذاری کرده اند، سهامدارانی امریکایی دارند بنا بر این خروج از برجام از سوی امریکایی‌ها در روند تصمیم گیری آنها تاثیر چندانی ندارد.

بهاری زاده تصریح کرد: در رابطه با مراودات مالی ممکن است با مشکل مواجه شویم و سخت تر شود کما اینکه اکنون هم  مشکلات نقل و انتقالات مالی هنوز وجود دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه بازار شرکت های بین المللی متعلق به کشور خاص، یا قاره و اتحادیه اروپا نیستند منافع مشترک افرادی است که در کشورهای مختلف هستند و منافع سهامدار و بورس های مختلف در هم گره خوره سرمایه گذاری در ایران به سودشان است و امریکا به تنهایی نمی تواند اجماع کشورهای 1+5 در مورد برجام را نادیده بگیرد.

کارشناس حقوقی شرکت ملی نفت خاطرنشان کرد: در صورت خروج از برجام آمریکا ضرر می کند زیرا امکان اینکه اتحادیه اروپا خودش ریسک سرمایه گذاری را بپذیرد، بسیار زیاد است. حتی ممکن است روش های دیگری را برای مراودات طی کند، بنا بر این آنکه حذف می شود آمریکا است. کما اینکه در مورد ونزوئلا دیدیم که این کشور دلار را از مراودات مالی حذف و سایر ارزها را جایگزین کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز