خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بورس بیان کرد:

اصلاحیه بودجه؛ محلی برای تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۵۷۳

رئیس سازمان بورس در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور وزیر اقتصاد اظهار داشت: اصلاحیه بودجه امسال می تواند محلی را برای تجدید ارزیابی دارایی های دولت قرار دهد و ما نیز شرکت های بورسی را تشویق می کنیم که افزایش سرمایه دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از  شبکه اخبار اقتصادی و دارایی، شاپور محمدی خاطرنشان کرد: سال قبل و سال ماقبل آن شرکتها در بورس از محل تجدیدارزیابی افزایش سرمایه خوبی داشتند، چراکه هزینه ها با تورم رشد می کند ولی دارایی ها دفتری ثبت می شود که این موضوع برای شرکت ها مشکل ایجاد می کند.

وی ادامه داد: بنابراین اگرچه اصلاح قانون تجارت اصولی تر است و حقوق صاحبان سهام باید مبنا باشد، اما با توجه به زمان بر بودن آن، به نظر می رسد که در اصلاحیه بودجه امسال می توان محلی را برای تجدید ارزیابی دارایی های شرکت ها قرار داد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز در پاسخ گفت: با توجه به زمان بر بودن تصویب اصلاحیه باید این موضوع به عنوان پیشنهاد شورای گفتگو برای بودجه سال 97 مطرح شود.

بازگشایی نمادهای بانکی در دستور کار سازمان بورس

‌مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار هم  اعلام کرد : بازگشایی نمادهای بانکی در دستور کار  است.

 سعید محمد علیزاده  گفت : در صورت انتشار صورت های مالی حسابرسی شده در سامانه کدال، برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و رعایت کامل مفاد دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، نماد معاملاتی بانک ها بازگشایی می شود.

 مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص مشکلات موجود در نظام بانکداری به دلیل تاخیر یا عدم ارائه اطلاعات گفت: با توجه به اهمیت بحث شفاف سازی بیشتر بازار سرمایه، ارائه اطلاعات بموقع توسط ناشران یکی از الزامات هیئت مدیره شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران است و بانک ها نیز از این امر مستثنی نیستند.

وی ادامه داد: با توجه به تفاهم نامه منعقد شده اخیر وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی درباره حل و فصل موضوع، بانک ها موظف به ارائه صورت های مالی حسابرسی شده به بانک مرکزی و تهیه مجوز برگزاری مجمع هستند.

به گفته مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، فرایند گزارش حسابرس نسبت به صورت های مالی بانک ها و ارائه این صورت ها به بانک مرکزی در حال انجام است و در صورت دریافت مجوز برگزاری مجمع از بانک مرکزی، مشکلی برای برگزاری مجمع وجود ندارد.

علیزاده با بیان اینکه توقف و بازگشایی نمادهای معاملاتی بر اساس دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق تهران و فرابورس ایران صورت می پذیرد، گفت: برای رعایت یکسان حقوق سهامداران فعلی و آتی، بازگشایی نمادهای معاملاتی منوط به انتشار و افشای کامل اطلاعات مطابق مفاد دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان است.

وی تاکید کرد: موضوع تخلفات احتمالی نقض مفاد قانون و دستورالعمل های مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار توسط هیئت مدیره شرکت های مذکور، از طریق طرح در کمیته پیگیری تخلفات سازمان، در حال پیگیری است.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان شد : در چند ماه گذشته بررسی های وسیعی برای بازنگری دستورالعمل های توقف و بازگشایی نمادها با هدف کاهش زمان توقف انجام شده است و با کسب نظر از فعالان و متخصصان بازار، اصلاحات وسیعی در دستورالعمل ها انجام شده که به تصویب هیئت مدیره سازمان رسیده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن این مقررات شاهد کاهش زمان توقف نمادها در آینده نزدیک باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز