خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با ایلنا:

زیان 35 میلیارد تومانی وارد کنندگان خودرو/ از وزارت صنعت شکایت کردیم

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۶۲۸

دادفر گفت: مهم‌ترین آسیب در این حوزه توافقاتی است که وارد کننده با شرکت مادر داشته است و خط اعتباری که بعد از سال‌ها فعالیت برای آن باز شد، اکنون دیگر متوقف شده است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در  در خصوص توقف سه ماهه  ثبت سفارش خودرو برای واردات و ضرر و زیان‌هایی که متوجه اعضای این انجمن شده گفت: سه مدل زیان به اعضای ما وارد شده است. اول زیان توقف خودروها در گمرکات کشور که باعث شده هزینه انبارداری را به قیمت نهایی اضافه کنند. دوم هزینه استهلاک خودروها در این مدت از جمله لاستیک، رنگ و باطری خودروها که به دلیل توقف طولانی‌مدت در انبار دچار استهلاک شدیدی شده‌اند و حتی برخی از همکاران ما تعمیرکار به گمرک اعزام کردند. علاوه بر اینها هزینه‌های دیرکردی که وارد کننده باید به سفارش دهنده بدهد نیز رقم بزرگی است.

مهدی دادفر ادامه داد:‌ اما مهم‌ترین آسیب در این حوزه توافقاتی است که وارد کننده با شرکت مادر داشته است و خط اعتباری که بعد از سال‌ها فعالیت برای آن باز شد، اکنون دیگر متوقف شده است.

وی ادامه داد: شرکت‌های خودروسازی با احتساب سفارش ما و با توجه به سابقه همکاری که داشته‌ایم خط تولید خود را تنظیم می‌کنند. به طور مثال روز گذشته یکی از همکاران به ما اعلام کرد که خط اعتباری شش میلیون یورویی خود را با یکی از تولیدکنندگان خودرو از دست داده است.

دادفر گفت: با بررسی‌های ابتدایی که انجام دادیم اعضای انجمن ما نزدیک به 35 میلیارد تومان زیان کرده‌اند و بر همین اساس انجمن پرونده‌ای را در مراجع  قضایی  باز کرده و از وزارت صنعت و سازمان مسئول شکایت کرده  است تا تکلیف این ضرر و زیان‌ها مشخص شود.

وی تصریح کرد: بحث ما شخصی نیست. همان طور که مردم موظف به اجرای قانون هستند مسئولین نیز باید به قانون احترام بگذارند و آن را اجرا کنند. این که فقط فلان مسئول بداند قرار است سایت ثبت سفارش، ظرف روزهای آینده بسته شود و در این میان فقط یک برند بتواند واردات خودرو انجام دهد باعث می‌شود حرف و حدیث زیادی به وجود بیاید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز