خبرگزاری کار ایران

مدیر کل HSE وزارت نفت خبرداد

کاهش ۵۰ درصدی حوادث صنعت نفت در نیمه نخست امسال

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۶۸۳

مدیر کل ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) وزارت نفت از کاهش ۵۰ درصدی حوادث صنعت نفت در نیمه نخست امسال نسبت به پارسال خبر داد. به سال گذشته خبرداد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی شرکت ملی گاز، سیدباقر مرتضوی روز چهارشنبه (۱۲ مهرماه) در مراسمی که به مناسبت روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی و به منظور تجلیل از همه دست‌اندرکاران حوزه ایمنی و آتش‌نشانی در ساختمان مرکزی شرکت ملی گاز برگزار شد، اعلام کرد: در ۶ ماه نخست امسال، نسبت به مدت زمان مشابه پارسال، ۵۰ درصد و نسبت به سال ۹۴، ۶۵ درصد کاهش حوادث در صنعت نفت و گاز داشته‌ایم.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا میزان کاهش حوادث، روند کاهشی داشته باشد و بیش از این، شاهد حوادث و اتفاق‌های ناگوار در این زمینه نباشیم.

مدیر کل ایمنی، بهداشت و محیط زیست با بیان این که مسئولیت پذیری و تعهد اجتماعی بالا از شاخص‌های مثبت آتش‌نشانان است، گفت: باید تلاش کنیم تا رفتارهای ایمنی را در سازمان نهادینه کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای این که ضرری متوجه تولید نشود، دو فرآیند باید همزمان با هم رعایت شود که عبارتند از: مدیریت دارایی‌ها (Asset Management) و مدیریت ریسک (Risk Management) و تا زمانی که یکی از این دو نباشد، پیشرفت در پروژه های صنعت نفت و گاز شتاب نمی‌گیرد.

در ادامه این مراسم، سردار محمدعلی مطیعی، معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: چند عملیات موفق آمیز در پدافند غیرعامل اجرا شد که از آن جمله، می‌توان به آمادگی پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی برای مقابله با تهدیدات و هوشمند سازی سامانه های شرکت گاز در برابر حملات سایبری اشاره کرد.

مراسم روز بزرگداشت آتش‌نشانی با حضور سردار معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، میهمانانی از شرکت DESAUTEL فرانسه و جمعی از مدیران ارشد ستاد و شرکت‌های تابع در ساختمان مرکزی شرکت ملی گاز برگزار شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز