خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

یکی دیگر از گلوگاه‌های راه‌آهن قزوین- رشت رفع شد/ساخت دو دستگاه تونل به طول 1650 متر

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۳۷۱

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تلاش و تخصص مهندسان ایرانی احداث دو دستگاه تونل به طول 1650 متر در راه‌آهن قزوین- رشت واقع در یکی از سخت‌ترین محیط‌های زمین‌شناسی منطقه رودبار به اتمام رسید.

به گزارش  ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی تکمیل دو دستگاه تونل  در محور راه آهن قزوین- رشت را یکی از سخت‌ترین بخش‌های احداث محور قزوین- رشت دانست و گفت: این دو دستگاه تونل در منطقه‌ای قرار دارد که بافت زمین مدام در حال تغییر است و حفاری تونل در این موقعیت بسیار کند و با مشکلات فراوان پیش می‌رود.

وی با اشاره به طول این دو دستگاه تونل اظهار داشت: تونل‌های سه و پنج در قطعه 4 الف محور در محدوده رودبار قرار دارند که اولی به طول 598 متر و دیگری به طول هزار و 52متر است و حفاری هر کدام از با توجه به موارد یاد شده 10 سال به طول انجامیده است.

خادمی در ادامه افزود: وجود آب‌های فراوان زیرزمینی، ساختار متغیر زمین‌شناسی در منطقه رودبار از عوامل اصلی طولانی شدن حفر تونل‌ها بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی توان مهندسان ایرانی در این زمینه را شایان توجه دانست و تاکید کرد: با توجه به پیشنهادهای فراوان برای به کارگیری متخصصان خارجی، طراحی، عملیات حفاری و ایمن‌سازی این دو دستگاه تونل به دست متخصصان و مهندسان ایرانی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه حجم عملیات در این دو دستگاه تونل را قابل توجه ارزیابی کرد و افزود: 2 هزار و 500 تن قاب، هزار و 670 تن آرماتور، 415 تن مش و 25 هزار و 800 متر مکعب بتن در احداث این تونل‌ها به کار رفته است.

گفتنی است ؛ راه‌آهن قزوین- رشت دارای 52 دستگاه تونل به طول 22 کیلومتر است و با اتمام کار این دو دستگاه پیشرفت فیزیکی تونل‌ها به 98 درصد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز