خبرگزاری کار ایران

وزیر بنادر و کشتیرانی پاکستان:

«گوادر و چابهار» مکمل یکدیگرند

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۴۶۹

وزیر بنادر و کشتیرانی پاکستان گفت: همکاری بندر گوادر با بندر چابهار انقلاب اقتصادی در منطقه برپا خواهد کرد بنابراین از هر طرحی در این زمینه استقبال می‌کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از فرینا، چوهدری جعفر اقبال، از افتتاح بازارچه‌های مرزی در بندر گوادر خبر داد و خواستار گسترش تجارت با بندر چابهار شد.

وی افزود: بندر چابهار و بندر گوادر خواهر خوانده یکدیگر هستند بنابراین از هر طرحی که منجر به گسترش تجارت بین این دو بندر شود استقبال می‌کنیم.

وزیر بنادر و کشتیرانی پاکستان گفت: بندر چابهار و بندر گوادر به صورت خواهر خوانده یکدیگر فعالیت خواهند کرد بنابراین تکمیل پروژه بندر چابهار از هر لحاظ به نفع پاکستان است.

چودهری جعفر اقبال افزود: بندر گوادر و بندر چابهار مکمل یکدیگر برای تجارت با کشورهای آسیای مرکزی هستند و به همین دلیل است که باید آنها را خواهر خوانده بدانیم نه رقیب.

وی گفت: ایران دوست آزموده شده پاکستان است بنابراین از گسترش روابط اقتصادی با این کشور و استفاده بهینه از مسیرهای دریایی با ایران استقبال می‌کنیم.

وزیر بنادر و کشتیرانی پاکستان افزود: همکاری برای فعالیت مشترک بندر گوادر و چابهار موجب استحکام اقتصادی و به وجود آمدن فرصت‌های شغلی تازه خواهد شد که نقش مهمی در فقر زدایی از منطقه دارد.

چودهری جعفر اقبال گفت: افزایش حجم تجارت بین بندرگوادر و چابهار همچنین همکاری بیشتر نیازمند اقدامات دوجانبه توسط اسلام‌آباد و تهران است.

وی افزود: چین با فراهم کردن وام 15 میلیارد دلاری تمام تلاش خود را برای افتتاح جاده‌ها با چند باند و 2 قطار در مسیر گوادر تا کاشغر را به کار می‌برد.

این مقام پاکستانی ادامه داد: قرار است بزرگترین کشتی‌های تجاری چین کالاهای تجاری خود را از بندر گوادر حمل کنند.

چودهری جعفر اقبال افزود: برای کاهش ترافیک در مسیر کراچی تا گوادر به زودی سرویس دریایی در این مسیر افتتاح می‌شود که برای همه قابل استفاده خواهد بود.

وزیر بنادر و کشتیرانی پاکستان گفت: برای حمل کانتینر کالاهای تجاری از کراچی تا گوادر قطار ویژه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با تکمیل خط آهن کراچی تا بندر گوادر انواع کالاهای تجاری به جای کامیون با قطار حمل می‌شود.

چودهری جعفر اقبال گفت: تا سال آینده بزرگترین جاده چند بانده کشور با هزینه‌ 18 الی 20 میلیارد روپیه در بندر گوادر افتتاح خواهد.

وزیر بنادر و کشتیرانی پاکستان افزود: برای ذخیره نفت در بندر گوادر منبع با ظرفیت 20 هزار تن و با هزینه‌ای بالغ بر 3.75 میلیارد روپیه ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز