خبرگزاری کار ایران

محمدجواد آذری جهرمی:

خدمات مخابراتی بهتری در اربعین امسال ارائه می‌شود/ اینترنت گران نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۵۶۰

وزیر ارتباطات با اشاره به خدمات شرکت پست در حوزه امکان خرید از فروشگاه‌های خارجی از جمله آمازون گفت: مردم به خدمات نیاز دارند و شرکت ملی پست ایران خدمات عرضه می‌کند. بهتر است شرکت‌های خصوصی با راه‌اندازی اپراتورهای پستی این خدمات را به مردم ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران در رابطه با خدمات جدید پست گفت: آن چیزی که برای مردم در میان خدمات جدید شرکت ملی پست ایران کاربردی است سیستم پرداخت جریمه و سیستم پست من است که مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. همچنین یکی از خدمات جدید شرکت پست سیستم پرداخت غرامت برای بسته‌های آسیب دیده است که به لطف فناوری اطلاعات حالا در عرض 48 ساعت انجام می‌شود بر خلاف آنکه در گذشته در عرض شش یا هفت ماه انجام می‌شد.

وزیر ارتباطات با اشاره به سرویس‌های دیگر شرکت پست که امروز رونمایی شد، گفت: سرویس‌های دیگری هم هستند که رونمایی شدند اما این سرویس‌ها در حوزه خدمات تجاری کاربرد دارند و می‌تواند برای بخش تجاری مناسب واقع شود.

آذری جهرمی با بیان اینکه کارگروه اربعین به منظور ایجاد خدمات بهتر در حوزه ارتباطات برای ایام اربعین ایجاد شده است، گفت: کارگروه اربعین از سوی وزارت ارتباطات تشکیل و مسئول آن منصوب شده است. بر اساس تجربیاتی که در سال‌های قبل وجود دارد خدمات رسانی اربعین در دو بخش قرار گرفته است بخش اول مربوط به خدمات ارتباطی در پایانه‌های مرزی و بخشی دیگر در کشور عراق ارائه می‌شود. بر اساس اعلام اپراتورهای تلفن همراه امسال خدمات بهتر از سال گذشته به زائران ارائه می‌شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به مشکلات ارتباطی در طی سال گذشته گفت: در سال گذشته مشکلاتی به دلیل تعداد زائران و حجم ارتباطی بالا در مسیر نجف به کربلا وجود داشت که نیاز مردم را رفع نمی‌کرد. همچنین شبکه وای فای طراحی شده بین ایران و عراق نیز دچار اختلال‌های گسترده شد.

آذری جهرمی در رابطه با سرمایه‌گذاری برای ارتقای کیفیت ارتباطی در ایام اربعین تاکید کرد: با توجه به مهلت 7 تا 10 روزه ایام اربعین نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی برای ارتقای کیفیت ارتباطی به دلیل میزان بالای زائران و حجم ارتباطی بالا وجود دارد.

وی با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت توانسته تا هماهنگی‌های زیادی برای اربعین انجام بدهد، گفت:‌ شرکت ارتباطات زیرساخت توانسته تا هماهنگی‌های زیادی در حوزه زیرساخت برای افزایش کیفیت ارتباطات ایام اربعین و کاهش تعداد قطعی‌ها و تماس‌های ناموفق انجام دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مردم خواست تا خدمات و تعرفه‌های ارائه شده برای ایام اربعین حسینی را بررسی کنند و گفت: یکی از نکات مهم این است که اپراتورهای کشورمان خدمات و تعرفه‌های ویژه‌ای را برای ایام اربعین ارائه می‌دهند. ما از مردم درخواست می‌کنیم تا در بررسی طرح‌های ارائه شده روش مقرون به صرفه را انتخاب کنند. شاید استفاده از سیم کارت‌های عراقی نسبت به سیم‌کارت‌های ایرانی برای ایام اربعین مقرون به صرفه‌تر باشد.

آذری جهرمی با اشاره به امکان همکاری بین اپراتورهای ایرانی و عراقی خاطرنشان کرد: در صورتی که اپراتورهای عراقی درخواستی مبنی بر تجهیزات و امکانات به منظور پوشش ارتباطی داشته باشند اپراتورهای ایرانی می‌توانند به آنها کمک و با همکاری گسترده حجم بالای درخواست تماس و دیتا را رفع کنند و خدمات در اربعین به خوبی ارائه شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به ساماندهی وضعیت پیامک‌های تبلیغاتی گفت: پیامک‌های تبلیغاتی دچار افراط شده‌اند و با محتوایی نامناسب در ساعت‌های غیرمجاز باعث ناراحتی در میان عموم مردم شدند که بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی این مساله در حال پیگیری است.

وزیر ارتباطات خطاب به کسب و کارهای نوپا گفت: تبلیغاتی که محتوای نامناسب داشته باشد و در ساعات غیرمجاز ارسال شود اثر معکوس دارد و کاربر را از سیستم آنها دور می‌کند.

وی با اشاره به خدمات شرکت پست در حوزه امکان خرید از فروشگاه‌های خارجی از جمله آمازون گفت: مردم به خدمات نیاز دارند و شرکت ملی پست ایران خدمات عرضه می‌کند. بهتر است شرکت‌های خصوصی با راه‌اندازی اپراتورهای پستی این خدمات را  به مردم ارائه کنند.

آذری جهرمی با اشاره به قانون کپی رایت در کشور از تدوین لایحه قبلی خبر داد و گفت: لایحه قبلی کپی رایت یا قانون مالکیت معنوی به دولت رفته و مراحلی را گذرانده است. با توجه به رشد سریع حوزه فضای مجازی و تکنولوژی، فعالان حوزه فضای مجازی نسبت به لایحه قبلی انتقاداتی داشتند. ما کارگروهی را تشکیل دادیم که با توجه به لایحه تصویب شده در دولت قرار است دولت آن لایحه را  بر اساس نظرات بخش خصوصی و دولتی آن را تدوین کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اخباری مبنی بر شروع فعالیت یک شرکت ارائه دهنده خدمات تاکسی آنلاین در کشور روسیه برای ایران گفت: زمانی که امکانات در بخش زیرساخت و نخبگان کشور وجود دارد و شرکت‌های داخلی در این حوزه فعالیت دارند نیازی برای فعالیت یک شرکت خارجی در حوزه حمل و نقل وجود ندارد مگر آنکه این شرکت به دنبال سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های داخلی باشد. این شرکت‌ها برای اقتصاد مضر و با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی همسو نیست.

وی همچنین با بیان اینکه برخی از کارگزاران روستایی شرکت مخابرات ایران اعتراض‌هایی دارند، یادآور شد: شرکت مخابرات به بخش خصوصی واگذار شده است و از دولت تنها 20 درصد سهام شرکت مخابرات را دارد که آن هم بخش سهام عدالت است و وزارت اقتصاد به آن دسترسی دارد باید راهکاری برای درآمد شرکت مخابرات ایجاد شود. چرا که اپراتور همراه اول به عنوان بخش تولید کننده ثروت مخابرات جدا شده است و باید بخش درآمدزایی و نقدینگی مخابرات پیگیری شود تا مشکل کارگزاران روستایی و کارکنان مخابرات رفع شود.

وزیر ارتباطات نسبت به اخباری در رابطه با گران شدن اینترنت واکنش نشان داد و گفت: هیچ گونه گرانی در بخش اینترنت ایجاد نشده است و مردم می‌توانند هر گونه خبر در این رابطه را گزارش کنند.

آذری جهرمی با اعلام اینکه فعالیت سایت‌های لاتاری و قمار در کشور غیرقانونی است گفت: مردم می‌توانند از طریق سایت مصادیق مجرمانه مسائلی از قبیل لاتاری و قمار در فضای مجازی و اینترنت را گزارش کنند تا پیگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز