خبرگزاری کار ایران

برجام همچنان پابرجا؛

بازار سرمایه، از میلان تا تهران/ آزیموت به بورس ایران آمد

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۶۰۹

بذر یکی دیگر از دستاوردهای مهم برنامه جامع اقدام مشترک، این بار در بازار سرمایه به بار نشست و هلدینگ سرمایه گذاری ایتالیایی "آزیموت" مالک 20 درصد از سهام شرکت"سبدگردانی انتخاب مفید" شد.

به گزارش ایلنا، وجود پتانسیل‌های بالقوه، قوانین شفاف و عملکرد منطبق با استاندارد های بین المللی بازار سرمایه کشور، جایگاه بورس اوراق بهادار را در طی سال‌های اخیر بیش از پیش برجسته و با اهمیت ساخته و اکنون جذابیت های بازار سرمایه ایران یک شرکت 50 میلیارد دلاری را به بازار سرمایه ایران کشاند.

هلدینگ سرمایه گذاری ایتالیایی "آزیموت" مالک 20 درصد از سهام شرکت"سبدگردانی انتخاب مفید" شد.

حال پس از قرارداد با توتال، افزایش حضور ایران در بازارهای جهانی، تجهیز ناوگان هوایی کشور با مشارکت ایرباس و بویینگ، قرار داد با خودرو سازان اروپایی از جمله قرارداد ۶۶۰ میلیون یورویی شرکت رنو با سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران و سرمایه گذاری مشترک ۴۰۰ میلیون یورویی پژو سیتروئن و موارد دیگر، بذر یکی دیگر از دستاوردهای مهم برنامه جامع اقدام مشترک، این بار در بازار سرمایه به بار نشست و هلدینگ سرمایه گذاری ایتالیایی "آزیموت" مالک 20 درصد از سهام شرکت"سبدگردانی انتخاب مفید" شد.

گستره فعالیت های اقتصادی "آزیموت"50 میلیارد دلاری، به عنوان یک هلدینگ بزرگ سرمایه گذاری بین المللی، شامل 17 کشور سوییس، موناکو، ترکیه، برزیل، ایالات متحده، مکزیک، استرالیا، ایتالیا، امارات متحده عربی، چین، ایرلند، سنگاپور، تایوان، شیلی، لوکزامبورگ و اکنون ایران است.

این هلدینگ حاضر در بورس میلان، ایران را به عنوان مقصد مستعد سرمایه گذاری انتخاب کرد و با خرید سهام شرکت"سبدگردانی انتخاب مفید" وارد بورس ایران شد.

در حالی که طی چند روز گذشته اخبار مربوط به اظهارات رییس جمهور ایالات متحده شائبه خدشه به برجام را به همراه داشت، اما ورود این هلدینگ به زیست اقتصادی کشور از پا برجایی برنامه اقدام جامع مشترک نشان دارد.

ورود هلدینگ آزیموت با 1400 پرسنل به بازار سرمایه ایران علاوه بر اینکه یک سرمایه گذاری گسترده محسوب می شود، ارتقای دانش فنی و مالی بورس کشور را به همراه دارد.

یاد آور می شود به زودی بیانیه آزیموت و شرکت"سبدگردانی انتخاب مفید" همراه با بازتاب گسترده رسانه‌های بین المللی در بورس میلان منتشر می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز