خبرگزاری کار ایران

کارگروه مشترک ایران و بلاروس در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۵۱۳

نشست کارگروه مشترک کشاورزی ایران و کشور بلاروس در دو نوبت صبح و بعدازظهر روز دوشنبه مورخ 17 مهرماه جاری در سالن جلسات معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این جلسات که با ریاست حسن رکنی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و  ایگور بریلو معاون وزیر کشاورزی کشور بلاروس برگزار شد، مسئولین بخش های مختلف دام وآبزیان وزارت جهادکشاورزی  و همچنین اتحادیه های تولیدی و تجاری مرتبط حضور داشتند.

عیسی گلشاهی مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان به عنوان نماینده سازمان شیلات ایران در این نشست، ضمن بیان به تولید یک میلیون و یکصد هزا تنی  آبزیان به آبزیان در کشورمان و برنامه های توسعه تولید آتی شیلات ایران در زمینه تولید ماهی در قفس های دریایی، به تشریح ترکیب تولید آبزیان پرورشی و حوزه های صیادی پرداختند و در کنار ارایه توانمندی های صنعتی کشور در قالب 147 واحد فرآوری و 134 واحد کنسروسازی، به صادرات 110 هزار تنی آبزیان با ارزش 412 میلیون دلار در سال گذشته، کسب رتبه اول تولید قزل آلا در آب شیرین و رتبه اول صید تون ماهیان در غرب اقیانوس هند اشاره نمود.

همچنین در کنار این موضوعات ثبت 29 شرکت ایرانی که در سرویس فدرال نظارت بر بهداشت گیاهی و دامی روسیه که قابلیت صادرات آبزیان و محصولات شیلاتی به کشورهای عضو اتحادیه گمرکی اوراسیا دارند را به عنوان یک قابلیت مهم در شروع فوری صادرات آبزیان ایران به بلاروس برشمردند.

علاوه بر این آمادگی کشورمان برای همکاری فنی و آموزشی با طرف بلاروس برای توسعه پرورش ماهی در آن کشور، اعلام داشتند.

بریلو نیز ضمن ستایش از توسعه تولید آبزیان در ایران، با اشاره به سابقه همکاری دو کشور، آمادگی خود را برای توسعه این همکاری ها اعلام داشت.

در نشست بعدازظهر نیز، این جلسه با حضور و مذاکرات نمایندگان بخش های غیردولتی از جمله اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران و اتحادیه مرکزی شرکت های تعاونی روستایی پرورش ماهیان سردآبی ادامه یافت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز