خبرگزاری کار ایران

مشاور رئیس بانک مرکزی عراق:

باید بانک مشترک ایران و عراق را تاسیس کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۷۶۶

مشاور رئیس کل بانک مرکزی گفت: می‌توان با ایجاد بانکی مشترک بین ایران و عراق مشخص کرد که هر کشور چه سهمی دراین بانک داشته باشد تا بتوان در زمینه های اقتصادی دو کشور کلیه اهداف را پیش برد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، ولید عیدی عبدالنبی، مشاور عالی رئیس کل بانک مرکزی عراق صبح امروز در همایش بزرگ تجارت ایران و عراق که با همکاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق برگزار شد اظهار داشت: فرهنگ و تمدن ایران و عراق زبان‌زد عام و خاص است و باتوجه به پیوندهای مشترک دینی و فرهنگی و ترکیب جمعیتی دو کشور، می‌توان بر اراده و خواست میان دو کشور برای ارتباطات بیشتر تاکید داشت.

وی با اشاره به تراز تجاری بین دو کشور گفت: تراز تجاری ایران و عراق 7 میلیارد دلار است و کشور عراق طی سال‌های آینده درصدد اصلاح ساختارهای زیربنایی خود است که در اثر جنگ بین دو کشور از بین رفت و نابود شد.

مشاور رئیس کل بانک مرکزی عراق خاطرنشان کرد: در طی این سال‌ها تفاهم‌نامه‌های مشترکی بین بانک مرکزی دو کشور به امضا رسیده و پیش‌بینی می‌شود جهش خوبی طی سال‌های آینده در زمینه روابط بانکی حاصل شود.

مشاور رئیس بانک مرکزی عراق افزود: در تلاشیم تا زمینه مناسبی برای گشایش شعب بانک‌های ایرانی در عراق فراهم شود. البته بانک‌های ایرانی در این مدت وام‌های خوبی با بهره کم در اختیار مردم و شرکت‌های خود قرار داده‌اند و ما می‌توانیم به پروژه‌های مشترک در این زمینه خوشبین باشیم.

عیدی عبدالنبی در ادامه با اشاره به عملیات تروریستی داعش گفت: پس از سال 2014 متاسفانه عراق شاهد تصرف 240 شعب بانکی از سوی داعش شد اما ما درصددیم تا این گروه تروریستی را از بین ببریم. آنها تمامی موجودی‌های نقدی و ضمانت‌نامه‌های بانکی را سوزاندند و از بین بردند.

وی گفت: با استفاده از روش‌های نوین بانکداری و سیستم‌های الکترونیک و جلوگیری از پولشویی می‌توان مبادلات بین دو کشور را افزایش داد.

وی گفت: می‌توان با ایجاد بانکی مشترک بین ایران و عراق مشخص کرد که هر کشور چه سهمی دراین بانک داشته باشد تا بتوان در زمینه های اقتصادی دو کشور کلیه اهداف را پیش برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز