خبرگزاری کار ایران

راه اندازی بانک داده‌های اقتصادی و مالی در پورتال وزارت اقتصاد

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۷۸۰

بانک داده‌های اقتصادی و مالی با هدف ایجاد شفافیت اقتصادی و دسترسی سریع و آسان سیاست‌گذاران و پژوهشگران به داده‌های به‌هنگام مالی و اقتصادی ملی، استانی و بین‌المللی در پورتال وزارت اقتصاد و دارایی ایجاد شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، در این سامانه، داده‌ها از منابع مستند و رسمی به صورت، سری زمانی با تواتر سالانه، فصلی و ماهانه و روزانه (با توجه به ماهیت داده) با امکان دریافت به صورت فایل Excel جهت برخورداری از پردازش‌های آماری-نموداری در اختیار کاربران قرار گرفته است.

برنامه‌ریزی منطقه‌ای و نقش برنامه‌ریزان استانی در نظام تصمیم‌گیری کلان اقتصادی کشور اهمیت بسیاری دارد که لازمه آن تحلیل‌های علمی و کارشناسی بر مبنای آمارها و شاخص‌های صحیح و بهنگام است.

وجود جریان اطلاعاتی پیوسته و روزآمد، زمینه ارزیابی حکمرانی خوب را فراهم و برنامه‌ریزی‌های بلندمدت را در مسیر بهینه هدایت می‌کند.

در این راستا، دفتر مدلسازی و مدیریت اطلاعات اقتصادی باتوجه به جایگاه سازمانی و وظایف محوله، بانک داده‌های اقتصادی و مالی کشور را با تاکید بر حوزه عملکرد وزارت امور اقتصادی و دارایی راه‌اندازی کرده و در اختیار عموم قرار داده است.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی زیر به آمارهای ملی و استانی دست یابند: databank.mefa.ir

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز