خبرگزاری کار ایران

غفلت از کشاورزی خانوادگی عقب‌گرد در کشاورزی صنعتی خواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۷۹۱

رییس سازمان تحقیقات آموزش و‌ترویج‌ جهاد کشاورزی‌گفت: امروزه دنیا به دو مقوله کشاورزی خانوادگی و صنعتی اهمیت می دهند که کشاورزی خانوادگی ۷۰ درصد کشاورزی دنیا را تشکیل می دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، اولین همایش نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری کشور در توسعه پایدار امروز یکشنبه 23 مهر با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، صالحی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات، زند معاون وزیر و رئیس مرکز تحقیقات وزارت کشاروزی، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان، جمعی از مسئولین، روستائیان و اصحاب رسانه در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

اسکندر‌ زند رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در این همایش اظهار کرد: امروزه دنیا به دو مقوله کشاورزی خانوادگی و صنعتی اهمیت می دهند همچنین کشاورزی خانوادگی ۷۰ درصد کشاورزی دنیا را تشکیل می دهد 

زند با بیان اینکه نقش زنان در این زمینه بسیار پررنگ است تصریح کرد:کشاورزی خانوادگی بر کشاورزی صنعتی تاثیر فراوانی‌دارد ما نمی توانیم از این نوع کشاورزی غافل شویم چراکه در نتیجه این امر به کشاورزی صنعتی آسیب خواهد رسید.

به‌گفته معاون حجتی در کشاورزی خانوادگی و عشایر زنان نقش کلیدی ایفا می کنند و در دنیا پرداختن به کشاورزان بیشتر از کشاورزی اهمیت دارد. 

وی با اشاره به اینکه ما باید به کشاورزانمان اهمیت دهیم خاطرنشان کرد:از اولویت های مهم‌ جهان پرداختن به زنان روستایی و عشایری است.

زند گفت:در کشاورزی هزاره سوم ۱۷ هدف برای توسعه پایدار دیده شده است و از جمله مسایلی که به آن باید اهمیت دهیم شامل؛افزایش درآمد، کاهش فقر کشاورزان، پایداری اکوسیستم از زیرمجموعه های توسعه پایدار  و زنان می باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز