خبرگزاری کار ایران

یوسف‌خانی در گفتگو با ایلنا:

کاهش ناگهانی قیمت مرغ در بازار/ تولیدکنندگان در کسادی بازار ضرر کردند

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۲۶۷

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: تولیدکنندگان مرغ برای هرکیلو گرم مرغ 500 تومان ضرر می‌دهند.

مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص تغییرات در بازار مرغ گوشتی اظهار کرد: مرغ در حال حاضر کاهش قیمت شدید داشته و مرغداران با ضرر بسیار بالایی مواجه شده‌اند. مرغ در این سه هفته اخیر با کاهش هزار تومانی به 6 هزار و 300تومان در خرده فروشی‌ها رسیده است.

وی افزود: این قیمت در واحدهای دیگر هم تغییرات داشته است. مرغ درب کشتارگاه 5 هزار و 700 تومان، در واحدهای صنفی 5 هزار و 850 تومان و در خرده فروشی ها 6 هزار و 300 تومان به فروش رسیده است.

یوسف خانی در رابطه با دلیل این افت قیمت خاطر نشان کرد: با شروع ماه مهر تقاضا بسیار افت کرد در حالی که عرضه بسیار بالا است. در این ماه مردم درگیر خرید وسائل مدرسه هستند و تقاضا برای محصولات دیگر کاهش پیدا می‌کند، از طرف دیگر پس از دهه اول محرم هم این بازار دچار رکود می‌شود.

وی با اشاره به قیمت جوجه یک‌روزه تصریح کرد: قیمت جوجه یک‌روزه هم کاهش داشته و قیمت آن برای جوجه فروشان، کارخانه‌های جوجه‌کشی و تولید کنندگان مرغ مادر بسیار خوب است و به مبلغ 1900 تومان به فروش می‌رسد اما مرغهایی که اکنون وارد بازار می‌شوند جوجه 2هزار و 500 تومانی هستند و این ضرر متوجه تولیدکنندگان مرغ گوشتی است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی افزود: مرغداران بالغ بر 500 تومان ضرر متحمل شده‌اند و مرغ برای آنها 4600 تومان تمام می‌شود در حالی که 4 هزارتومان به فروش می‌رسانند و این مسئله مرغداران را بسیار شکه کرده است.

یوسف خانی در پایان در خصوص بازار ماهی عنوان کرد: بازار ماهی تغییر خاصی نداشته است. در ماه آینده میزان مصرف ماهی افزایش خواهد یافت و فصل استفاده از ماهی فرا می‌رسد اما در حال حاضر تغییری در این بازار نداشته ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز