خبرگزاری کار ایران

وکیلی:

47 درصد جمعیت شهری کشور تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد/ یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب از فاضلاب کشور تصفیه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۴۵۷

وکیلی گفت: در حال حاضر یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب خروجی تصفیه خانه‌ها است که از این میزان 60 تا 70 درصد بازچرخانی و مورد استفاده بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، وکیلی، مدیر کل دفتر نظارت بر بهره‌برداری فاضلاب شرکت آب و فاضلاب کشور در نشست حاشیه‌ای سیزدهمین نمایشگاه بین المللی آب اظهار داشت: یکی از وظایف ما در کنار تامین آب، جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب است که به طور متوسط از هر میزان مصرف آب خانگی 80 درصد آن تبدیل به فاضلاب می‌شود. بنابراین فاضلاب‌ها جمع‌آوری شده و بازچرخانی می‌شود چرا که به لحاظ بهداشتی و سلامت مهم است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در سه دهه گذشته رخ داده است، تصریح کرد: قبل از انقلاب کمتر از 10 تصفیه خانه داشتیم اما امروز در 295 شهر کشور 183 مرکز تصفیه خانه فاضلاب وجود دارد که 47 درصد متوسط جمعیت شهری را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب خروجی تصفیه خانه‌ها است که از این میزان 60 تا 70 درصد بازچرخانی و مورد استفاده بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز