خبرگزاری کار ایران

آذری جهرمی تاکید کرد:

محافظه‌کاری کاربران به دلیل عدم ارائه اینترنت غیر حجمی

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۴۵۹

آذری جهرمی گفت: در مدل فیبر نوری، اینترنت حجمی است و مدل‌های غیرحجمی در کشور ارائه نمی‌شود. به همین دلیل است که کاربران در مصرف حجم اینترنت محافظه‌کار هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست اقتصاد دیجیتال در نمایشگاه تلکام 2017 گفت: در کشور ایران نگرانی‌هایی در پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات وجود دارد که در چهار دسته زیرساخت، مناسب بودن خدمات با فرهنگ کشورها، مهارت و مقرون به صرفه بودن قرار می‌گیرد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه زیرساخت کشور رشد خوبی داشته است، گفت: در چهار سال گذشته سرمایه‌گذاری خوبی در بخش زیرساخت انجام شده است و باعث شده تا زیرساخت به معنای واقعی وجود داشته باشد. در حال حاضر در بحث پهنای باند موبایل رشد بسیار بالا از 300 هزار به 40 میلیون مشترک ایجاد شده است. این در حالی است که زیرساخت کشور رشدی 10 برابری داشته است. همچنین در حوزه اینترنت ثابت رشد بسیار زیادی ایجاد شده است.

وزیر ارتباطات با اشاره به مشکلات در اینترنت ایران گفت: عدم سرمایه‌گذاری و انحصار در بخش اینترنت ثابت در کنار قیمت باعث شده تا مشکلاتی در این بخش وجود داشته باشد که باید اصلاح شود. امروزه در پهنای موبایل وضعیت مناسبی وجود دارد اما در حوزه اینترنت ثابت باید رشد بیشتری ایجاد شود.

وی با تاکید بر بحث تولید محتوا گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل تولید محتوای بومی است. بر اساس ارزیابی‌های انجام شده حوزه تولید ویدئو می‌تواند چهار هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با مدل حجمی اینترنت یادآور شد: در مدل فیبر نوری، اینترنت حجمی است و مدل‌های غیرحجمی در کشور ارائه نمی‌شود. به همین دلیل است که کاربران در مصرف حجم اینترنت محافظه‌کار هستند.

آذری جهرمی بزرگ‌ترین مشکل در اینترنت ثابت را عدم سرمایه‌گذاری خواند و گفت: شرکت مخابرات به دلیل مشکلات مالی نمی‌تواند سرمایه‌گذاری در حوزه اینترنت انجام دهد که این مشکل بزرگی است و باید رفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز