خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

ارسال ابلاغیه وزارت صنعت به وارد کنندگان موبایل برای دریافت اطلاعات موبایل‌های وارداتی یک سال اخیر/ احتمال از کار افتادن برخی موبایل‌های وارد شده

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۲۷۵

یک فعال صنفی در حوزه واردات موبایل از ارسال ابلاغیه‌ای توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به وارد کنندگان قانونی موبایل برای دریافت تمامی اطلاعات موبایل‌های وارداتی یک سال اخیر خبر داد.

یک فعال صنفی در حوزه موبایل در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، از ارسال ابلاغیه‌ای توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به وارد کنندگان قانونی موبایل برای دریافت تمامی اطلاعات موبایل‌های وارداتی یک سال اخیر خبر داد و گفت: بر اساس این دستور العمل، وارد کنندگان رسمی موبایل موظف هستند تا اطلاعات کالاهای وارداتی خود را که طی یک سال اخیر از گمرک ترخیص کرده‌اند به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند. 

وی افزود: نمایندگان وزارت صنعت طی جلسه‌ای با حضور واردکنندگان تجهیزات ارتباطی از آنها خواستند تا اطلاعات موبایل‌های وارداتی خود را که طی یک سال گذشته وارد بازار ایران کرده‌اند، به این وزارتخانه اعلام کنند تا در فرایند طرح رجیستری مورد استفاده قرار گیرد. این اطلاعات شامل نام برند ، مدل دستگاه‌ها، شماره سریال هر دستگاه یا همان IMEI و کد GTIN که برای شناسایی کالای قابل عرضه در فروشگاه‌ها و سیستم‌های عرضه مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌شود.

شنیده‌های غیر رسمی حاکی از این است که اطلاعات دریافتی از بازرگانان با اطلاعات و مشخصات محصولاتی که آن‌ها در بدو ورود به گمرک اعلام کرده اند تطابق داده خواهد شد و در صورت یکی بودن اطلاعات، تلفن‌های همراه وارداتی این بازرگانان در طرح رجیستری فعال خواهند شد. این وزارت خانه اعلام کرد که در صورت مغایرت اطلاعات اعلام شده هر دستگاه موبایل با اطلاعات موجود در گمرک، موبایل فوق از اپراتور آنتن نمی‌گیرد.

این در حالی است که آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر مسئولین ذی ربط در حوزه طرح رجیستری موبایل اعلام کرده بودند که موبایل‌هایی که تا به امروز وارد بازار شده و کاربر از آن استفاده می‌کند هیچ مشکلی پیدا نمی‌کند و فرض بر آن است که تلفن همراه قاچاقی در میان آن‌ها نیست و تنها موبایل‌هایی که بعد از 28 مهر ماه در سیستم رجیستری پایش می‌شوند شامل طرح رجیستری موبایل هستند.

گفتنی است؛ با آغاز طرح رجیستری موبایل اقبال به خرید موبایل از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر  به دلیل عدم افزایش قیمت کاذب نسبت به فروشندگان فیزیکی موبایل بیشتر شده است و آمار فروش این فروشگاه‌ها افزایش یافته است. پیشتر مسئولین اعلام کرده بودند که فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و نمایندگی‌های رسمی، کالاهای قانونی به فروش می‌رسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز