خبرگزاری کار ایران

نخستین محموله کوپ سنگ قم راهی هند شد

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۲۵۶

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم، از بارگیری و ارسال نخستین محموله کوپ سنگ صادراتی فعالان خوشه کسب وکار سنگ استان به کشور هند خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، امیر طیبی نژاد در بازدید از نواحی صنعتی با اعلام این خبر اظهارداشت: با ایجاد فضای مناسب برای فعالان صنعتی استان قم طی سالیان اخیر، شاهد کشوده شدن دروازه های صادرات به سوی محصولات داخلی در استان قم هستیم. 
وی با بیان اینکه برای نخستین بار فعالان خوشه سنگ قم توانستند به کشور هند صادرات داشته باشند گفت: خوشه کسب وکار سنگ استان بعنوان پروژه اقتصاد مقاومتی طی دوسال گذشته توانسته است با ایجاد هم افزایی و فضای هم دلی در بین فعالان این صنعت آینده ای روشن را برای صنعت سنگ قم به تصویر بکشد. 
طیبی نژاد تغییر نگاه های مدیران و فعالان صنعت سنگ قم به بازارهای جهانی و حاکم کردن فضای هم افزایی بجای رقابت های کوتاه مدت و شخص نگری را مهمترین عامل در بدست آمدن دستاوردهای خوشه سنگ استان برشمرد و خاطرنشان ساخت: امروز فعالان صنعت سنگ قم در کنار گوشه چشم به بازارهای داخلی به افق های دور دست برای صادرات می اندیشند و با تدبیر خود و حمایت های سازمان صنایع کوچک شاهد ورود به کشورهای مختلف هستند. 
وی گشوده شدن دروازه صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای همسایه غربی و شرقی ایران، کشورهای آسیای میانه وقفقاز و هند را نشانه های خوبی از فعال سازی ظرفیت های صنعت استان قم ارزیابی کرد و بیان داشت: ارسال محموله صادراتی کوپ سنگ قم به هند می تواند مقدمه ای باشد برای ورود سایر محصولات فرآوری شده سنگ قم به این کشور. 
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم در ادامه به فعالیت های خوشه سنگ قم اشاره کرد و افزود: بزودی میزان قابل توجهی از محصولات فرآوری شده سنگ قم به همت فعالان خوشه کسب وکار سنگ استان به کشورهای مختلف صادر خواهد شد که در نوع خود کم نظیر می باشد. 
وی با قدردانی از مسوولان ارشد استان در حمایت از فعالیت های خوشه های کسب وکار قم با هدف توسعه صادرات صنایع کوچک گفت: استان قم در بخش تولید و صنعت دارای ظرفیت های بالایی است و فقط نیاز به همت و حمایت مسوولان استان دارد تا بتوانند توانمندی های خود را به اثبات برسانند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز