خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل گروه هتل‌های ملل:

نرخ اقامت در هتل‌ها باید به صورت شناور و مبتنی بر عرضه و تقاضا باشد/ میزان تسهیلات بانکی برای ساخت هتل‌ها کافی نیست

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۳۶۷

بختیاری گفت: قیمت هتل مثل بقیه کشورهای جهان باید بر اساس عرضه و تقاضا و به صورت شناور تعیین شود تا متقاضیان بتوانند متناسب با بودجه خود در زمان ارزان‌تر اقدام به مسافرت کنند. به این ترتیب ضریب اشغال هتل‌ها به طور متناسبی در طول سال توزیع شده و مسئله کمبود فضای اقامتی جبران می‌شود.

بختیاری، مدیرعامل گروه هتل‌های ملل در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص نحوه پرداخت تسهیلات بانکی به پروژه‌های هتل‌سازیف گفت:  تسهیلاتی که برای پروژه های بزرگ در حال اجرا مصوب شده  به دلیل افزایش نرخ ارز و بالا رفتن هزینه‌ها تکافوی ساخت هتل‌ها را نمی‌دهد و  اتمام پروژه‌ها با دشواری مواجه شده و این تسهیلات پاسخگوی هزینه‌های اتمام چنین پروژه‌هایی نیستند.

وی اظهار داشت:  از مشکلاتی که در ساخت پروژه های جدید مطرح است، دریافت 9 درصد مالیات ارزش افزوده بر کالا و خدماتی است که در ساخت پروژه هزینه می‌شود. مالیات مذکور مالیات بر مصرف است نه مالیات بر ساخت و سازمان امور مالیاتی برای عودت آن به سرمایه گذار اقدام نمی‌کند.

مدیر گروه هتل‌های ملل ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات هتلداری به خصوص در تهران، عدم برنامه ریزی و مدیریت مناسب تقویم نمایشگاهی و تعطیلات رسمی  است که موجب می شود در مواقعی با کمبود هتل مواجه شویم در حالی که در سایر مواقع هتل با ظرفیت خالی مواجه است.

وی در پاسخ به این پرسش که نرخ شناور خدمات هتل را چه کسی تعیین می‌کند؟ ، گفت: در مورد قیمت‌ها نیز قیمت هتل مثل بقیه کشورهای جهان باید بر اساس عرضه و تقاضا و به صورت شناور  تعیین شود تا متقاضیان بتوانند متناسب با بودجه خود در زمان ارزان‌تر اقدام به مسافرت کنند. به این ترتیب ضریب  اشغال هتل‌ها به طور متناسبی در طول سال توزیع شده و مسئله کمبود فضای اقامتی جبران می‌شود.

بختیاری در پایان تاکید کرد:  نیروی انسانی نیروی شاغل در هتل‌ها، باید دارای تجربه عملی باشد. متاسفانه فارغ التحصیلان مراکز علمی و دانشگاهی از تجربه کاری لازم برخوردار نبوده و عمدتا کسانی که مدرک کارشناسی دارند، انتظار احراز پست مدیریتی در هتل را دارند که این امر بدون داشتن تجربه کافی امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز