خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد:

شبکه ارتباطی کرمانشاه خسارتی نداشته/ آخرین وضعیت اپراتورهای تلفن همراه در مناطق زلزله‌زده/ اختلال در شبکه ارتباطی به‌دلیل حجم بالای مکالمات

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۷۱۳

زلزله در کرمانشاه و ایلام و پس لرزه‌های متعدد در قصر شیرین و سرپل ذهاب شبکه ارتباطی این مناطق به دلیل حجم بالای ترافیک درخواستی برای تماس یا استفاده از بستر اینترنت همراه دچار اختلال شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، با توجه به زلزله رخ داده در کرمانشاه و ایلام و پس لرزه‌های متعدد در قصر شیرین و سرپل ذهاب شبکه ارتباطی این مناطق به دلیل حجم بالای ترافیک درخواستی برای تماس یا استفاده از بستر اینترنت همراه دچار اختلال شده است اما در پی این زلزله آسیبی به زیرساخت شبکه ارتباطی وارد نشده است و قطعی وجود ندارد.

بهنیا مدیرکل ICT کرمانشاه به خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت: هیچ‌گونه خسارتی زیر ساخت‌های ارتباطی و مخابراتی استان کرمانشاه ایجاد نشده اما برای مناطق  قصر شیرین و سرپل ذهاب نگران هستیم که مشکلات زیادی ایجاد شده باشد.

وی افزود: به‌زودی با بررسی‌های کارشناسی میزان خسارات احتمالی منتشر می‌شود.

بر اساس اطلاعات ارسالی از سوی کارشناسان حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات در استان کرمانشاه، وضعیت ارتباطی نسبت به مناطق قصر شیرین و سر پل ذهاب است اما  مشترکان همراه اول  به دلیل مشغول بودن بسیار زیاد شبکه نمی‌توانند پس از چند بار تلاش تماس حاصل کنند که با کاهش حجم ترافیکی در برخی از زمان‌ها این مکالمات وصل می‌شوند؛ این در حالی است که اپراتور ایرانسل تماس‌ها را یک در میان قبول می‌کند و مردم در حال استفاده از خدمات مکالمه رایگان یک ساعته ایرانسل هستند.

شنیده‌های غیر رسمی حاکی از مشکلات گسترده ارتباطی برای وصل شدن به شبکه  ارتباطی در مناطق قصر شیرین و سر پل ذهاب است که باعث نگرانی بیشتر مردم از بی‌خبری و عدم اطلاع رسانی سلامت خود به خانواده‌ها شده است.

یک کارشناس حوزه ارتباطات در استان ایلام در گفتگو با ایلنا با بیان این که مردم از مکالمات طولانی و غیر ضروری پرهیز کنند، گفت: حجم ترافیک شبکه در با توجه به حجم بالای مکالمات برای اطلاع رسانی وضعیت سلامت و ... بالارفته است که همین مسئله باعث شده تا تماس‌ها در وصل شدن و ارتباط با شبکه دچار اختلال و قطعی‌های کوتاه مدت باشند. هم اکنون به مردم توصیه می‌شود تا از مکالمات طولانی و غیر ضروری خودداری و از بسترهای دیگر اخبار را دنبال کنند تا بدین وسیله بار شبکه ارتباطی کشور در این مناطق کاهش پیدا کند.

وی تاکید کرد: همانطور که وزیر ارتباطات خبر داد،  بستر زیر ساختی برای افزایش کانال‌های ارتباطی به منظور افزایش میزان قبول حجم مکالمات در اپراتورهای موبایل در حال انجام است. یک موضوع مهم تعداد بالای سیم کارت‌های همراه اول در استان است که باعث شده تا حجم ترافیکی شبکه همراه اول نسبت به ایرانسل در استان بشتر باشد،  باید امیدوار بود تا همراه اول کانال‌های ارتباطی را افزایش و خدمات رایگانی را برای مناطق زلزله زده ارائه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز