خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر بازسازی و نوسازی بنیاد مسکن به ایلنا خبر داد:

بیش از 15 هزار واحد مسکونی استان کرمانشاه تخریب صد در صدی داشتند/ ارائه وام‌های ارزان قیمت و بلاعوض به زلزله زدگان

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۷۳۰

مدیرکل دفتر بازسازی و نوسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه طبق آخرین آمارها تاکنون خسارت 31 هزار واحد مسکونی برآورد شده است، گفت: 50 درصد این واحدها تخریب کامل و نیاز به ساخت مجدد دارند.

جودی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه طبق آمار به دست آمده تا این لحظه چیزی حدود 31 هزار واحد مسکن در 9 شهرستان استان کرمانشاه خسارت دیدند، گفت: در حال حاضر که 36 ساعت از زلزله کرمانشاه می‌گذرد، آخرین آمار این است که از 31 هزار واحد مسکونی خسارت دیده 50 درصد آن تخریب صد در صدی داشتند.

وی ادامه داد: 50 درصد این واحدهای خسارت دیده با مرمت قابل بازسازی هستند اما مابقی واحدها نیاز به ساخت مجدد دارند.

این مقام مسئول همچنین درباره میزان خسارات وارد شده به واحدهای مسکن مهر در این استان اظهار داشت: هنوز وارد محاسبات و ارزیابی میزان خسارات وارد شده به واحدهای مسکن مهر نشدیم.

مدیرکل دفتر بازسازی و نوسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره میزان ارزش ریالی خسارات وارد شده به واحدهای مسکونی 9 شهرستان استان کرمانشاه گفت: ارزش ریالی آن هنوز محاسبه نشده است و این اقدامات در مراحل بعدی انجام می‌شود.

جودی با اشاره به ارائه تسهیلات به زلزله زدگان برای ساخت مجدد و بازسازی مساکن آسیب دیده اظهار داشت: در مناطق شهری تسهیلات 30 میلیون تومانی ارزان‌قیمت و تسهیلات شش میلیون تومانی بلاعوض به زلزله زدگان داده می‌شود.

وی افزود: همچنین در مناطق روستایی تسهیلات ارزان قیمت 20 میلیونی و تسهیلات بلاعوض 5 میلیون تومانی داده خواهد شد.

جودی تاکید کرد: البته تاکنون روند پرداخت تسهیلات این گونه بوده است و احتمالا این روند شامل حال  زلزله زدگان استان کرمانشاه هم می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز