خبرگزاری کار ایران

تحقق فاینانس ۳۵ میلیارد دلاری برنامه ششم توسعه

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۱۴۹

عضو کمیسیون برنامه و بودجه، گفت: طبق گزارشی اخیر ارایه شده توسط بانک مرکزی در خصوص جذب سرمایه گذاری خارجی بخش فاینانس محقق شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از خانه ملت محمد خدابخشی درباره سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌های زیربنایی کشور، اظهارداشت: در بند الف ماده ۴ برنامه ششم توسعه به دولت اجازه داده شد تا ۶۵ میلیارد دلار سرمایه خارجی را در قالب‌های مختلف جذب کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه ۳۰ میلیارد دلار این میزان فاینانس و ۳۵ میلیارد دلار دیگر به دو روش قراردادهای مشارکت و سرمایه گذاری مستقیم خارجی تامین می‌شود، گفت: طبق گزارش اخیر ارایه شده توسط بانک مرکزی در خصوص جذب سرمایه‌گذاری خارجی بخش فاینانس محقق شده است.

دو مدل سرمایه‌گذاری

نماینده مردم الیگودرز در مجلس با اشاره به اینکه در دو مدل سرمایه‌گذاری مستقیم و قراردادهای مشارکتی فعلا گزارشی ارایه نشده، ادامه داد: با توجه به اجازه داده شده به دولت برای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه بخشی از منابع لازم از طریق سرمایه‌گذاری خارجی باید تامین شود.

خدابخشی خاطرنشان کرد: برای تمام پروژه‌ها چه به صورت فاینانس و چه موارد دیگر توجیه فنی و اقتصادی و نرخ برگشت طرح‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و نرخ برگشت سرمایه برای سرمایه‌گذاران خارجی جاذبه ایجاد می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز