خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

افتتاح فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار با حضور رئیس‌جمهوری

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۴۰۹

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: فاز نخست توسعه بندر شهیدبهشتی چابهار با حضور رئیس‌جمهوری و وزرای حمل و نقل ۲۷ کشور دنیا در نیمه اول آذرماه امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: چابهار دارای ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی و ترانزیتی بالایی است و می‌تواند به قطب اقتصاد منطقه تبدیل شود. برای آماده سازی و تجهیزات فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار در مجموع یک میلیارد دلار هزینه شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: برای افتتاح فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار مهمانان داخلی و خارجی از ۲۷ کشور منطقه و شرکای اقتصادی ایران حضور خواهند داشت.

راستاد ادامه داد: در فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار ۱۵ میلیون مترمکعب لایروبی، ۲۰۳ هکتار استحصال اراضی جدید، هزار و ۶۵۰ طول موج‌شکن انجام شده و عمق حوضچه آن نیز ۱۶ و نیم مترمربع است.

وی گفت: هم اینک کشتی‌های ۱۰۰ هزار تنی قابلیت پهلوگیری دارند و این مهم می‌تواند نقش بسزایی در واردات و صادرات کالاهای اساسی و عمومی داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: چهار فاز دیگر بندر شهیدبهشتی چابهار نیز در آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد که در نهایت ظرفیت این بندر به ۸۲ میلیون تن خواهد رسید.

گفتنی است، شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستان‌های نیک‌شهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است. بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان‌و‌بلوچستان از ۲ شهر به نام‌های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، ۶ دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز