خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در صنعت بیمه:

لزوم ترویج فرهنگ بیمه در بین عامه مردم/ بیمه‌ها پوشش اتکایی مناسب بگیرند

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۵۱۱

یک مقام مسئول در صنعت بیمه با اشاره به لزوم اشاعه فرهنگ بیمه در بین عامه مردم می‌گوید این شرکت در اولین ساعات بعد از زلزله غرب کشور، اقدام به اعزام کارشناسان ارزیاب خسارت خود به منطقه نموده. وی معتقداست شرکت‌های بیمه باید با تهیه پوشش‌های اتکایی مناسب، ریسک‌های پذیرفته را توزیع کنند تا در زمان حادثه با مشکل مواجه نشوند.

به گزارش ایلنا،  محمود امراللهی درباره بیمه نامه‌های حادثه زلزله اخیر گفت: ما مجموعأ تعداد 1091 فقره بیمه نامه آتش سوزی برای استان کرمانشاه و مناطق همجوار صادر کرده ایم. سرمایه تحت پوشش این بیمه‌نامه‌ها حدود 7800 میلیارد ریال است و بر اساس آن ساختمان و اثاثه واحدهای مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی تحت پوشش خطرات اصلی و تبعی زلزله قرار گرفته است. برای بیمه‌نامه‌های صادر شده توسط این شرکت تا این لحظه مجموعأ 53 مورد خسارت گزارش شده است که سهم استان کرمانشاه تعداد 48 فقره، استان‌های آذربایجان شرقی و غربی تعداد 4 فقره و استان ایلام 1 فقره می‌باشد.

وی درباره روند کارشناسی مناطق زلزله زده افزود: این شرکت در اولین ساعات بعد از حادثه، اقدام به اعزام کارشناسان ارزیاب خسارت خود به منطقه نمود.

مدیرعامل بیمه رازی با اشاره به لزوم اشاعه فرهنگ بیمه در بین عامه مردم گفت: در حال حاضر بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی دارای پوشش زلزله می باشد و افراد می‌توانند با خرید این بیمه‌نامه و درخواست پوشش زلزله، خود را در برابر اینگونه حوادث بیمه کنند. برخی از شرکت‌های بیمه طرح‌های متنوع و جدیدی را برای تحت پوشش قرار دادن این ریسک در نظر گرفته‌اند که با ترویج فرهنگ بیمه‌ای و ارائه بسترهای مناسب توزیع می‌توان فروش آنها را توسعه داد.

امراللهی ادامه داد: از طرفی شرکت‌های بیمه می‌توانند با توجه به ماهیت ساختمان‌های احداث شده و در نظر گرفتن شرایط منطقه‌ای، بیمه‌نامه مختلفی برای پوشش اموال بیمه‌گذاران در برابر خطر زلزله و با نرخ فنی و مناسب ارائه کنند. در همین راستا شرکت‌های بیمه باید با تهیه پوشش‌های اتکایی مناسب، ریسک‌های پذیرفته را توزیع کنند تا در زمان حادثه با مشکل مواجه نشوند.

وی درباره اقدامات انجام شده برای کمک به زلزله‌زدگان گفت: در همان ساعت‌های اولیه بعد از حادثه با اعزام تیم کارشناسی به محل حادثه، بررسی‌های لازم در این خصوص انجام شد. تیم مدیریت مستقر در ستاد نیز با تشکیل جلسه فوری، ضمن بررسی وضعیت منطقه و با در نظر گرفتن ظرفیت‌های خود اقداماتی فوری، برای خدمت به زلزله زدگان استان‌های غربی در دستور کار خود قرار داد. ارسال 110 کانکس به همراه لوازم ضروری زندگی به مناطق زلزله زده، برپایی موکب در منطقه سرپل ذهاب و ارائه غذای گرم به هموطنان، تهیه نان تازه در منطقه سرپل ذهاب و ارسال برای اهالی منطقه، تخصیص بودجه نقدی از محل اعتبارات شرکت برای کمک به زلزله زدگان، جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی پرسنل و اعزام به مناطق زلزله زده، هماهنگی با کارشناسان مستقر در شعبه کرمانشاه برای ارزیابی و پرداخت فوری خسارت به زیان‌دیدگان از اقداماتی بود که بیمه رازی توانست برای هم‌وطنان زلزله‌زده عزیز انجام دهد.

وی همچنین تأکید کرد: نقش رسانه ملی و شرکت‌های بیمه برای بیان اهمیت تهیه پوشش‌های بیمه و به خصوص در زمان رخداد اینگونه حوادث که مردم به اهمیت بیمه پی می‌برند، بسیار مهم و حیاتی است. وی اشاره کرد با توجه به وجود بسترهای اینترنتی موجود در شرکت‌های بیمه و شبکه گسترده فروش این شرکت‌ها تهیه بیمه نامه آتش‌سوزی به راحتی امکان‌پذیر است. در همین راستا نیز شرکت‌های بیمه باید با ارائه طرح‌های بیمه‌ای مختلف و با حق بیمه حداقلی زمینه را برای خرید بیمه‌نامه مربوط به اینگونه خطرات فراهم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز