خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت غیر حجمی ابلاغ شد/ افزایش حجم و کاهش قیمت تا ۱۰۰ درصد با مصوبه جدید + جدول قیمت

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۵۱۴

تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت غیر حجمی پر سرعت از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طبق وعده‌اش مبنی بر رسیدگی به وضعیت اینترنت ثابت در حوزه قیمت و افزایش سرعت سرویس‌ها در صد روز اول دولت، با برگزاری جلسات کارشناسی و حضور متخصصان بخش دولتی و خصوصی بالاخره تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت پر سرعت غیر حجمی بر اساس مصرف منصفانه را به اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت ابلاغ کرده است.

در تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت، دسترسی با سرعت بالا به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های کاربران اینترنت در ایران در اولویت قرار گرفته است و سقفی با عنوان میزان مصرف منصفانه یا (Fair Usage Policy) در نظر گرفته شده است که تعیین این سقف حجم برای کاربر به منظور رقابت بیشتر و به نفع کاربر به اپراتورهای اینترنت سپرده شده است.

بر اساس تعرفه‌های منتشر شده از سوی برخی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت از جمله شرکت‌های وب در مدل جدید مصوبه وزارت ارتباطات مبنی بر ارائه سرویس‌های پرسرعت غیر حجمی با مصرف منصفانه، باید گفت که در این مدل بخش زیادی از کاربران به جز کاربران پر مصرف که از اینترنت فقط برای دانلود استفاده می‌کنند، دیگر نیازی به خرید حجم اضافه ندارند و همین مئسله کاهش هزینه اینترنت در سبد خانوار ایرانی را به دنبال دارد.

گفتنی است؛ طبق تعرفه سابق اینترنت در کشور، استفاده از  ۳۰  گیگابایت اینترنت با سرعت ۱۶ مگابیت، ۵۰هزار تومان هزینه به دنبال داشته است درحالی که هم اکنون مطابق نمونه تعرفه جدید از سوی شرکت های وب، اینترنت با حجم ۱۲۰ گیگابایت با سرعت ۱۶ مگابیت تنها ۸۰ هزار تومان هزینه دارد. درحقیقت علیرغم افزایش چهاربرابری حجم، هزینه مربوطه بیش از ۱۰۰درصد کاهش یافته است.

یکی از نکات مهم درباره قیمت سرویس‌های اینترنت در مدل جدید، افت بسیار زیاد ارزش خرید سرویس‌های حجمی و غیر حجمی شرکت مخابرات ایران است. با توجه به استدلال شرکت مخابرات در سرویس‌های اینترنت ثابت غیر حجمی مبنی بر  دریافت هزینه ۲۵ گیگابایت اینترنت به عنوان حداقل مصرف از کاربر و هزینه تمام شده بالا برای کاربران اینترنت مخابرات برای نمونه دریافت ۴۰ هزار تومان برای سرویس اینترنت ۵۱۲ کیلوبیت بر ثاینه که بعد از مصرف بیشتر از ۳۰ گیگابایت سرعت پهنای باند آن به ۱۲۸ کیلوبیت بر ثاینه کاهش پیدا می‌کند.

همچنین در اولین تعرفه‌های منتشر شده بر اساس مصرف منصفانه از سوی مخابرات سرویس اینترنت ۲ مگابیت بر ثانیه با ۱۵ گیگابایت ترافیک بین المللی و ۳۰ گیگابایت ترافیک داخلی ۴۰ هزار تومان قیمت دارد در حالی که در تعرفه‌های جدید شرکت های وب  به عنوان نمونه تعرفه مدل جدید اینترنت، سرویس ۲ مگابیت بر ثانیه با ۲۰ گیگابایت ترافیک بین المللی معادل با ۴۰ گیگابایت ترافیک داخلی ۲۵ هزار تومان قیمت دارد که در صورت عدم کاهش قیمت سرویس‌ها یا عدم افزایش حجم سرویس‌ها در تعرفه‌های جدید مخابرات که به زودی اعلام می‌شود، شاهد مهاجرات محسوس کاربران از مخابرات به سوی سایر اپراتورهای اینترنت خواهیم بود.

جدول مقایسه‌ای از تعرفه جدید اینترنت ثابت و تعرفه سابق اینترنت ثابت همراه با نمونه تعرفه جدید به شرح زیر است:

تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت غیر حجمی ابلاغ شد/ افزایش حجم و کاهش قیمت تا ۱۰۰ درصد با مصوبه جدید + جدول قیمت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز