خبرگزاری کار ایران

پایبندی 116 درصدی به توافق کاهش عرضه نفت اوپک و غیراوپک

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۸۶۸

کمیته وزارتی نظارت بر توافق جهانی کاهش عرضه و بازار نفت اعلام کرد که پایبندی به توافق جهانی کاهش تولید نفت به 116 درصد رسیده است.

به گزارش ایلنا از وین، عصام المرزوق، وزیر نفت کویت و رئیس کمیته وزارتی نظارت بر بازار که پایبندی به توافق جهانی کاهش تولید نفت را ارزیابی می‌کند، از افزایش پایبندی به این توافق در ماه اکتبر امسال خبر داد.

وی دیروز (چهارشنبه، هشتم آذرماه) پس از نشست کمیته یاد شده در وین، پایتخت اتریش، گفت: میزان پایبندی در ماه اکتبر 116 درصد بود که از میزان آن در ماه سپتامبر امسال بالاتر بوده است.

وزیر نفت کویت همچنین اعلام کرد کمیته وزارتی یاد شده همچنین گزارشی درباره عملکرد بازار جهانی نفت در دوره گذشته صادر خواهد کرد.

المزروق درباره گزینه‌های مطرح در نشست امروز (پنجشنبه، 9 آذرماه) وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو اوپک، اعلام کرد تمدید 6 ماهه یا 9 ماهه توافق جهانی کاهش تولید نفت، از جمله گزینه‌ها هستند.

وی پیش بینی کرد که توافق جهانی کاهش تولید نفت تا پایان سال 2018 میلادی تمدید خواهد شد.

وزیر نفت اوپک با اشاره به اعتماد اوپک به فرایندهای عرضه و تقاضای نفت در بازار، گفت: ما باید تولید خود را کاهش دهیم تا به سطح مطلوب ثبات در بازار نفت دست یابیم.

المزروق با تأکید بر این که اوپک قیمت نفت را تعیین نمی‌کند، گفت: قیمت‌ها به پایبندی کشورهای امضاکننده توافق به تعهدهای خود واکنش نشان می‌دهند.

وی همچنین از همکاری روسیه با اوپک قدردانی و اعلام کرد پایبندی این کشور به توافق جهانی کاهش تولید نفت به شتاب گرفتن بازگشت ثبات قیمت‌ها به بازار نفت، کمک کرده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز