خبرگزاری کار ایران

توسط ماموران گمرک صورت گرفت؛

کشف ۱۱۵ هزار دلار و ۵۸ هزار یورو ارز مسافری قاچاق

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۲۹۱

ماموران گمرک در دو عملیات، مقدار ۱۱۵۸۰۰ دلار آمریکا و ۵۸۰۰۰ یورو ارز مسافری قاچاق، کشف کردند.

به گزارش ایلنا و به نقل از گمرک ایران، ماموران گمرک در دو عملیات، مقدار ۱۱۵۸۰۰ دلار آمریکا و ۵۸۰۰۰ یورو ارز مسافری قاچاق، کشف کردند؛ به نحوی که در عملیات نخست، با تحلیل اطلاعات مسافران ورودی و کنترل تردد مسافران به یک مسافر مشکوک می شوند.

ماموران گمرک بازرگان در بازرسی از این مسافر که از ترکیه وارد کشور شده بود، درخواست می‌کنند تا محتوای چمدان و کالاهای همراه خود را به گمرک اظهار کند.

ماموران گمرک که به کمک تجهیزات کنترلی و تحلیل اطلاعات ورود مسافران به اظهار این مسافر مشکوک شده بودند، به اطلاعات اظهاری فرد و بازرسی از چمدان این مسافر ورودی کفایت نکرده و اقدام به بازجویی بدنی این مسافر می کنند.

در جریان این بازجویی ها ماموران گمرک به ضخامت پالتوی مسافر مشکوک و در بررسی های بیشتر متوجه می شوند که اشیایی در داخل پالتو جاسازی شده است.

در بازرسی از پالتوی این مسافر و برش آن در نهایت ماموران گمرک موفق به کشف ۱۱۵ هزار و ۸۰۰ دلار آمریکا و ۴۰۰۰ یورو می شوند.

از اولین عملیات ماموران گمرک بازرگان ساعاتی نگذشته بود که بر اساس اطلاعات مسافران ورودی و اطلاعات به دست آمده از قاچاقچی اول، ماموران گمرک به یک مسافر ورودی دیگر از ترکیه مشکوک می شوند.

ماموران گمرک این مسافر را جهت بازرسی به قسمت ویژه منتقل می کنند؛ اما در هنگام بازرسی، این مسافر متوجه لو رفتن شگرد خود شده و فرار می کند؛ اما پس از فرار با هماهنگی و همکاری یگان حفاظت گمرک این فرد دستگیر می شود.

ماموران گمرک دوباره این مسافر را بازرسی و متوجه می شوند به بدن وی اشیایی چسبیده است. در نهایت ماموران گمرک موفق می شوند در بازرسی های بیشتر از بدن این مسافر مقدار ۵۴۰۰۰ یورو ارز قاچاق را کشف و ضبط کنند.

بر اساس قوانین و مقررات ارز همراه مسافر در گمرک ورود و خروج انواع ارز همراه مسافر در گمرکات تا مبلغ  ۱۰۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها مجاز بوده و مسافران می بایست در صورت همراه داشتن ارز مازاد بر این مبلغ نسبت به اظهار آن به گمرک اقدام نمایند ، در غیر اینصورت مشمول مقررات قاچاق ارز می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز