خبرگزاری کار ایران

رئیس‌ اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر عنوان کرد:

وجود حباب 200 هزار تومانی در قیمت سکه

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۵۳۲

رئیس‌ اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر گفت: در حال حاضر حباب قیمت سکه حدود ۲۰۰ هزار تومان است به همین دلیل بانک مرکزی به منظور کنترل قیمت نسبت به عرضه سکه اقدام کرده و بانک کارگشایی عرضه سکه را انجام می‌دهد.

عبادالله محمدولی، رئیس‌ اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی‌ ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص‌ حراج سکه در بانک کارگشایی و تاثیر آن بر بازار اظهار داشت: به دلیل اینکه ضرب سکه در کشور تنها در انحصار بانک مرکزی است و مطمئنا در طول سال‌ عرضه و تقاضای سکه با فراز و نشیب مواجه می‌شود، هر زمان که تقاضا در بازار افزایش پیدا کند و دو کفه عرضه و تقاضا در بازار غیر متعادل می‌شود و مطمئنا ما شاهد تغییرات قیمتی در بازار خواهیم بود. بنابراین مدیریت، نظارت و شناخت از بازار برای کنترل از سوی بانک مرکزی کار درستی است.

محمد ولی‌ در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر حباب قیمت سکه چه میزان است؟ ، گفت: در حال حاضر حباب قیمت سکه حدود  ۲۰۰ هزار تومان است به همین دلیل بانک مرکزی به منظور کنترل قیمت نسبت به عرضه سکه اقدام کرده و بانک کارگشایی  عرضه سکه را انجام می‌دهد.

محمدولی افزود: همیشه استقبال خوبی‌ از سوی مردم برای خرید، سکه می‌شود و زمانی که مردم دارای سرمایه هستند به خرید سکه رو می‌آورند.

وی گفت: در حال حاضر قیمت سکه به ۱ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان رسیده است و از زمان آغاز حراج سکه در بانک کارگشایی تاکنون بهای سکه دوازده هزار تومان کاهش پیدا کرده که با قیمت واقعی آن تفاوت دارد.

محمدولی افزود: امروز شاهد آنیم که مردم زمانی که به مسافرت‌های خارج از کشور می‌روند به همراه خود طلا به ایران می‌اورند و پولی که در داخل باید صرف خرید مصنوعات طلا شود در خارج کشور هزینه می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز