خبرگزاری کار ایران

اهدای جایزه مصطفی(ص) به دو دانشمند ایرانی و ترک

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۰۰۸

جایزه مصطفی (ص) با هدف تقدیر از دانشمندان برتر علم و فناوری و در راستای جذب نگاه جهانیان به دستاوردهای علمی جهان اسلام با حمایت کارگروه جایزه مصطفی و کشورهای مسلمان به افراد برتر حوزه علمی و پژوهشی اعطا می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در این راستا امسال این جایزه از میان تعداد زیاد شرکت‌کنندگان به یک استاد ایرانی به نام محمدامین شکراللهی تعلق گرفت. وی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات پژوهشی در حوزه مخابراتی و ایجاد یک کد رفع‌کننده مشکلات مخابراتی در انواع شبکه‌های مخابراتی انجام داده است. همچنین یک پروفسور ترکیه‌ای با نام پروفسور گلبین نیز موفق به دریافت جایزه شد.

دبیر جایزه مصطفی در خصوص برگزاری دومین دوره جایزه مصطفی (ص) گفت: بنیاد جایزه مصطفی در راستای فعالیت‌های خود و با اعطای جایزه به دنبال جذب نگاه جهانیان به دستاوردهای علمی جهان اسلام است. هم‌افزایی در حوزه علم و فناوری باعث می‌شود تا جهان اسلام تقویت و رشد علمی در سراسر جهان داشته باشد.

وی افزود: سخنرانی پژوهشگران و سخنرانی سرمایه‌گذاران جهان اسلام در این هفته در 10 دانشگاه برگزار می‌شود.

دبیر جایزه مصطفی (ص) تاکید کرد: امیدواریم بزرگ‌ترین صندوق توسعه سرمایه‌گذاری علم و فناوری را در جهان اسلام ایجاد کنیم و علم و فناوری را گسترش دهیم. بنیاد علمی مصطفی به منظور ارتقای سواد علمی و فناوری فراخوان دومین دوره را به تعداد زیادی پژوهشکده در سراسر جهان اسلام اعلام کرده است که در این میان حوزه‌های علمی و فناوری اطلاعات، علمی و نانو، علمی و محیط زیستی شرکت‌کنندگان این دوره بودند.

در جریان این همایش دبیر فرهنگستان علوم جهان با اشاره به وضعیت علمی ایران تاکید کرد: اگر بخواهیم نگاهی به دانش ایران از سال 1963 تا به امروز داشته باشیم مشاهده می‌کنیم که دانش و فناوری در ایران پیشرفت بسیار زیادی کرده است. جوایزی مثل جایزه مصطفی (ص) می‌تواند فرهنگ و دانش را افزایش دهد.

پروفسور امین شکراللهی برنده جایزه مصطفی و پژوهشگر حوزه ریاضی و علوم ارتباطات در جریان این همایش خاطرنشان کرد: من بسیار خوشحال هستم که به عنوان اولین شهروند ایرانی این جایزه را دریافت می‌کنم. کد مخابراتی که از سوی من اختراع شده است می‌تواند در شبکه‌های مخابراتی مثل وایرلس، اینترنت ثابت، مشکلات قطعی را از بین ببرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز