خبرگزاری کار ایران

انجام عملیات امداد و نجات توسط یکی از بزرگترین کشتی‎های نفتکش جهان؛

کشتی نفتکش ایرانی 5 ماهیگیر سریلانکایی را نجات داد

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۰۴۰

یک فروند کشتی غول‎پیکر شرکت ملی نفتکش ایران جمعه گذشته (10 آذر 96) هنگامی که درحال عبور از آب‎های اقیانوس هند بود، موفق به نجات سرنشینان سریلانکایی یک قایق ماهیگیری واژگون شده در آب‎های این منطقه شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‎الملل شرکت ملی نفتکش ایران،سرنشینان این قایق سریلانکایی پس از آگاه شدن از حضور کشتی نفتکش غول‎پیکر ایرانی در منطقه، با علامت دادن به کشتی درخواست کمک کردند که بلافاصله خدمه این کشتی VLCC متوجه این قایق و شرایط بحرانی 5 سرنشین آن شدند.

محمود باغستانی کاپیتان کشتی نفتکش ایرانی Stream که فرماندهی این عملیات نجات را برعهده داشته است، در تشریح این عملیات توسط این کشتی غول‎پیکر گفت:به محض مشاهده قایق سانحه‎دیده و اطلاع از این‎ حادثه، با تغییر مسیر و کاهش سرعت برای نجات سرنشینان آن، وارد عمل شدیم.

وی با بیان اینکه هنگام عملیات نجات این قایق سریلانکایی، باران سنگینی در حال باریدن بود و  دید مناسبی نیز در ابتدا وجود نداشت اضافه کرد: این شرایط جوی باعث شد تا عملیات نجات این 5 ماهیگیر سریلانکایی حدود 5 ساعت به طول انجامد.

کاپیتان باغستانی در خصوص وضعیت سرنشینان نجات یافته قایق سریلانکایی نیز اضافه کرد: با وجود آشنا نبودن 5 ماهیگیر سریلانکایی به زبان انگلیسی و دشواری در ارتباط برقرار کردن، این افراد هم‎اکنون با بهره‎مندی از خدمات رفاهی و درمانی مناسب، در سلامت کامل مهمان ما در کشتی هستند و چهارشنبه 15 آذرماه جاری (ششم دسامبر) در بندر چابهار تحویل مقامات مسوول می‎شوند.

باغستانی ادامه داد: طبق اظهارات سرنشینان قایق واژگون شده سریلانکایی، قایق این افراد 2 تا 3 روز در این وضع در دریا سرگردان بوده است.

وی با بیان اینکه شرکت ملی نفتکش در حال رایزنی با وزارت امورخارجه و سفارت سریلانکا در ایران برای انجام مراحل انتقال این افراد است افزود: مقامات سفارت سریلانکا در ایران امروز یکشنبه (12 آذر 96) با حضور در شرکت ملی نفتکش ایران و تماس با کشتی Stream با این 5 تبعه کشور خود، صحبت و اطلاعات لازم را درخصوص هویت و محل زندگی این افراد به منظور انجام هماهنگی‎های بعدی کسب کردند.

کشتی Stream متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران،یکی از بزرگترین کشتی‎های نفتکش جهان است که با 333 متر طول، 60متر عرض و 30.5متر ارتفاع، 317 هزار تن ظرفیت دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز