خبرگزاری کار ایران

رشد هشت درصدی تولید بنزین کشور در سال 96

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۰۷۱

میانگین تولید روزانه بنزین کشور به 74 میلیون لیتر رسید.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران میانگین تولید روزانه بنزین کشور در هشت ماهه سال جاری به 74.4 میلیون لیتر رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با تولید 68.8 میلیون لیتر در روز ، حدود هشت درصد رشد داشته است.

بر پایه این گزارش از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه به طور متوسط روزانه 74 میلیون و 615 هزار لیتر در کشور تولید شده است که از این میزان 25 میلیون و 824 هزار لیتر بنزین با مشخصات استاندارد یورو 4 با 16 درصد رشد و 48 میلیون 791 هزار لیتر بنزین معمولی با 4 درصد رشد نسبت به سال گذشته تولید بنزین کشور بوده است.

همچنین بر اساس این گزارش مجموع بنزین تولیدی در هشت ماه سالجاری بیشترین تولید مربوط به پالایشگاه های امام خمینی ره شازند ، آبادان و اصفهان به ترتیب 15، 11و 11 میلیون لیتر در روز بوده است.

همچنین در این مدت  پالایشگاه ها ی بندرعباس ، با بیش از 10 میلیون لیتر، تهران با حدود 6 میلیون لیتر ، شیراز حدود یک میلیون ، کرمانشاه 703 هزار لیتر، لاوان حدود 2 میلیون لیتر، در رتبه های بعدی تولید بنزین قرار دارند.

بر اساس این گزارش متوسط تولید پالایشگاه ستاره خلیج فارس در مهر ماه 3.5 میلیون لیتر بود که با تغییر مدیریت انتظار می رود با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان آذرماه ، تولید بنزین این پالایشگاه به میزان 12 میلیون لیتر در روز تثبیت شود.

لازم به یادآوری است در سال 96 به ترتیب در ماه های فروردین 68.8 میلیون لیتر، اردیبهشت 69.9 میلیون لیتر، خرداد 72.2 میلیون لیتر، تیر ماه 77.7 میلیون لیتر، مرداد ماه 72.8 میلیون لیتر ، شهریور 78.1 میلیون لیتر، مهر ماه 76.4 میلیون لیتر و در آبان 80.1 میلیون لیتر بنزین در کشور تولید شده است و بیشترین تغییرات تولیدی  بنزین کشور مربوط به صد روز  گذشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز