خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بیمه البرز در پاسخ به ایلنا؛

با شرکت‌های خارجی بیمه همکاری داریم/ طی 9 سال متوالی رتبه برتر توانگری مالی را داشته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۱۳۴

مدیرعامل بیمه البرز گفت: بیشترین سطح توانگری مالی را دارا هستیم و طی 9 سال متوالی رتبه برتر در این بخش را داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سید رسول تاجدار، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت بیمه البرز در یک نشست خبری که در آستانه سیزدهم آذر، روز بیمه در محل این شرکت برگزار شد با اشاره به زلزله کرمانشاه اظهار داشت: امیدواریم روزی فرا برسد تا ضریب پوشش بیمه به بالای 80 درصد برسد اما در حال حاضر ضریب پوشش بیمه زیر 10 درصد است.

وی افزود: باید با افزایش نظارت‌ها و وجدان کاری در خصوص ساخت‌ و ساز، مشکل تاریخی کشور حل شود و عمر مفید ساختمان‌ها که در ایران زیر 25 سال است افزایش پیدا کند.

تاجدار گفت: تا امروز 9 هزار پرونده خسارت به شرکت ما اعلام شده و ما کارشناسان خود را به کرمانشاه اعزام کردیم تا با روش‌های علمی و فنی خسارت‌های موجود را ارزیابی کنند.

مدیرعامل شرکت بیمه البرز گفت: امروز سهم بیمه‌های عمر به بیش از 13.5 درصد رسیده است و در خصوص تعداد کشته‌های حوادث رانندگی کاهش چشمگیری داشته‌ایم و صنعت بیمه همه تعهدات خود را ایفا کرده است اما متاسفانه از 33 هزار نفر مجروح در حوادث رانندگی 8 درصد آنها مادام‌العمر معلول می‌شوند.

وی گفت: بیمه البرز اولین شرکت بیمه‌ای است که در بازار بورس فعالیت داشته و بازدهی آن به دو شکل سود نقدی و عرضه سهام بوده است. در حال حاضر 400 میلیارد تومان سرمایه داریم و در طول 7 سال گذشته به طور میانگین 35 درصد بازدهی داشته‌ایم. ضمن آنکه بیشترین سطح توانگری مالی را دارا هستیم و طی 9 سال متوالی رتبه برتر در این بخش را داشته‌ایم.

وی در زمینه حذف مالیات بر ارزش افزوده گفت: این موضوع هیچ تاثیر مثبت یا منفی در صنعت بیمه ندارد زیرا به عنوان هزینه مصرف‌کننده نهایی مطرح شده و در کاهش بهای مصرف‌کننده اثر مستقیم دارد. اما ممکن است باعث افزایش فروش شود.

تاجدار در ادامه گفت: بازدهی نقدی صنعت بیمه زیر 12 درصد است. این در حالی است که بازدهی صنعت ساختمان 27 درصد، بورس 24 درصد و بازدهی بازار ارز 14 درصد و بانک 19.5 درصد بوده است.

وی گفت:حدود 17.35 درصد سهام شرکت بیمه البرز متعلق به دولت است و طبق قانون باید آن واگذار می‌شد. البته در دولت قبل 2.7 درصد از این سهام به صورت جزئی واگذارشد.

صندوق بیمه حوادث همگانی در دست بررسی است

مدیرعامل بیمه البرز خاطرنشان کرد: طرح صندوق بیمه حوادث همگانی نوشته شده و در کمیسیون اجتماعی، اقتصادی و عمران در دست بررسی است. البته ایراداتی بر آن وارد شده اما به سمتی در حرکت است که به زودی ابلاغ خواهد شد. در این صندوق حوادثی مانند سونامی، سیل و زلزله مطرح است که تحت پوشش قرار می‌گیرد.

وی در مورد کاهش نرخ سود بانکی و تاثیر آن بر صنعت بیمه گفت: اینکه کاهش نرخ سود بانکی تا چه اندازه با واقعیت‌های اقتصادی جامعه سازگار باشد مشخص نیست اما آیین‌نامه سرمایه‌گذاری جدید به ما ابلاغ شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص اقدام شرکت بیمه البرز در خصوص همکاری با بیمه اتکایی خارجی افزود: به استثنای انگلستان با سایر شرکت‌های خارجی نقل و انتقال وجه صورت می‌گیرد و قراردادهایی نیز به امضا رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز