خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول به ایلنا خبر داد:

جلسه هماهنگی افتتاح راه آهن کرمانشاه برگزار شد/ قطار در سال جاری به کرمانشاه می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۹۱۸

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت از برگزاری جلسه هماهنگی بین مقامات مسئول از جمله استانداری کرمانشاه، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، مدیرعامل شرکت راه آهن و سایر مسئولان برای تعیین تاریخ افتتاح راه آهن کرمانشاه خبر داد.

حبیب خراسانی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: صبح امروز در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن غرب کشور جلسه‌ای با حضور معاونین وزیر و مقامات محلی به منظور هماهنگی ها برای افتتاح راه آهن کرمانشاه برگزار شد.  

وی با بیان اینکه عملیات اجرای پروژه راه آهن کرمانشاه و ایستگاه آن رو به اتمام است، گفت: پروژه راه آهـن غرب کشور به طول 605 کیلومتر مشتمل بر محورهای اراک (سمنگان)- کرمانشاه به طول 267 کیلومتر، کرمانشاه - خسروی به طول 263 کیلومتر و همدان - ملایر (جوکار) به طول 75 کیلومتر است.

این مقام مسئول در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد:  طول راه آهن از ملایر تا کرمانشاه  111 کیلومتر است این پروژه در سال جاری به بهره برداری می رسد.  

وی با بیان اینکه راه آهن غرب کشور امکان ارتباط ریلی استان‌های غرب کشور با تهران و شبکه راه‌آهن سراسری را فراهم می‌کند، گفت: ساخت و بهره برداری از راه‌آهن غرب کشور باعث  رشد توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مناطق غربی کشور می‌شود و هزینه حمل و نقل مسافر و بار را کاهش می‌دهد. همچنین با اجرای این طرح امکان برقراری ارتباط ریلی بین ایران و عراق از طریق مرز خسروی و در نتیجه ارتباط با اماکن متبرکه کربلا، نجف اشرف و سایر مراکز زیارتی واقع در خاک عراق میسر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز