خبرگزاری کار ایران

ستاری مطرح کرد:

تعریف پروژه‌های علمی مشترک از اولویت‌های همکاری ایران با بنیاد علمی اکو

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۲۱۰

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌های بالای ایران در حوزه فناوری، تعریف پروژه‌های علمی مشترک را از جمله اولویت همکاری با بنیاد علمی اکو برشمرد.

به گزارش ایلنا، سورنا ستاری در جلسه دیدار با پروفسور منظور حسین سومرو رییس بنیاد علمی اکو، خاطرنشان کرد: تربیت نیروی انسانی متخصص و انتقال تجربیات در حوزه فناوری از جمله موضوعاتی است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ایران می‌تواند به نتایج مثبتی منجر شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، با اشاره به گذار ایران از اقتصاد مبتنی بر منابع به سوی اقتصاد دانش‌بنیان، نقش دانشگاه‌ها و استارتاپ‌ها را در فعالیت‌های اقتصادی کشور بسیار مهم دانست و همکاری با دیگر سازمان‌های علمی بین‌المللی را نیز همراستا با اولویت‌های کشور به منظور فراهم آوردن اکوسیستم جدید اقتصادی عنوان کرد.

 

وی با ارائه گزارشی از سوابق همکاری با بنیادهای علمی دیگر کشورها همچون روسیه، چین و مجارستان، به صندوق‌های مالی مشترک برای حمایت از پروژه‌های همکاری مشترک اشاره کرد و گفت: این فرآیند می‌تواند با بنیاد علمی اکو نیز صورت گیرد.

 

بنیاد علمی اکو متشکل از 10 عضو شامل ایران، پاکستان، ترکیه، قزاقستان، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان،تاجیکستان، قرقیزستان و افغانستان و مقر اصلی آن در اسلام آباد پاکستان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز